Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και αύξηση πωλήσεων της ΜΤΝ Κύπρου.
Abstract
Η ταχύτατη και ευρεία διάδοση της κινητής τηλεφωνίας, του διαδικτύου και οι αλματώδεις και διαρκείς τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών έχουν φέρει τις επιχειρήσεις παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο προσκήνιο της επιχειρηματικότητας, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σύνθετο και περίπλοκο. Υπό αυτές τις συνθήκες, το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων του κλάδου παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες και ως εκ τούτου αναδύεται η ανάγκη υιοθέτησης των πλέον κατάλληλων επιχειρηματικών στρατηγικών, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Στην κατεύθυνση αυτή, ως βασική προϋπόθεση κρίνεται η επικέντρωση του ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων στην ποιότητα και στην καινοτομία, ώστε να αποκτήσουν το απαιτούμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά και η παροχή ολοκληρωμένων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αναζητήσουν πιθανές ευκαιρίες για σύναψη συμμαχιών, συγχωνεύσεων και λοιπών συνεργασιών που ενδεχομένως να ορίσουν τη μελλοντική τους πορεία. Σε ότι αφορά ειδικότερα την Κύπρο, αυτή διαθέτει το πλέον ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον και ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος παρουσιάζει ολένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη και δυναμική, με σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, δίκτυα και καινοτόμες υπηρεσίες, που έχουν θετικές επιδράσεις στην εγχώρια οικονομία. Πρωταγωνιστικό ρόλο, μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων, διαδραματίζει η εταιρεία MTN, η περίπτωση της οποίας αναλύεται διεξοδικά στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας και διαπιστώνεται ότι οι στρατηγικές της εναρμονίζονται πλήρως με τις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας, αφού έχει κατορθώσει να αναδειχθεί σε ηγετική δύναμη, με σημαντικά ποσοστά επιτυχίας σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο ολοκληρωμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, ειδικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε κατηγορίας καταναλωτών. Παράλληλα, πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και δίκτυα, εισάγοντας διαρκώς καινοτόμες και «διαφοροποιημένες» υπηρεσίες και προϊόντα, ενώ έχει συνάψει σημαντικές συνεργασίες, στρατηγικές συμμαχίες και εξαγορές, παραμένοντας όμως πάντοτε προσηλωμένη στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της.