Ο ρόλος του στρατηγικού μάρκετινγκ στις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης στην Κύπρο. Μελέτη περίπτωσης - Κοινοτικό Συμβούλιο Κιτίου
Abstract
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή εξετάζει το ρόλο του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΑΤΑ) στην Κύπρο, με την μελέτη περίπτωσης του Κοινοτικού Συμβουλίου (ΚΣ) Κιτίου.
Σκοπός της Διατριβής είναι η καταγραφή των δυνατοτήτων εφαρμογής του μάρκετινγκ στις ΑΤΑ στην Κύπρο και η διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων προς το ΚΣ Κιτίου, που είναι δυνατόν να εφαρμοστούν και ευρύτερα, ώστε να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Μέσα από βιβλιογραφική έρευνα εξετάζονται ο ορισμός του μάρκετινγκ, το πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κύπρο και σε άλλα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην υπό διαβούλευση μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κύπρο, καθώς και στη διεύρυνση του ρόλου του στρατηγικού μάρκετινγκ σε οντότητες ιδιαίτερου χαρακτήρα και σκοπού, όπως είναι οι ΑΤΑ ως Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί, διαθέτοντας ως «προϊόν» τις παρεχόμενες τους υπηρεσίες και ως «πελάτες» τον τοπικό πληθυσμό.
Η μελέτη περίπτωσης του ΚΣ Κιτίου περιλαμβάνει την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, την πραγματοποίηση ποιοτικών συνεντεύξεων καθώς και τις αναλύσεις SWOT και PEST. Περιλαμβάνει ακόμα την πραγματοποίηση Πρωτογενούς Έρευνας, η οποία αναδεικνύει σημαντικά στοιχεία σχετικά με τα εργαλεία που το ΚΣ Κιτίου μπορεί να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες που παρέχει, καθώς και στοιχεία που αναδεικνύουν την ανάγκη εφαρμογής στρατηγικού μάρκετινγκ σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στο τέλος καταγράφονται συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τα στοιχεία του μείγματος μάρκετινγκ (7Ps) για ενδεχόμενη μελλοντική εφαρμογή από το ΚΣ Κιτίου, προτεινόμενο σχέδιο δράσης καθώς και γενικότερα συμπεράσματα.