Εναλλακτικά κανάλια τραπεζικών εργασιών και η συνεισφορά τους στη σύγχρονη τραπεζική
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-05Συγγραφέας
Κιαχαγιάς, Παρασκευάς
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τη συνεχή τεχνολογική εξέλιξη, η οποία αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο. Μία τεχνολογία που πριν από πέντε ή δέκα χρόνια θεωρούνταν αιχμή και state of the art, σήμερα χαρακτηρίζεται ως παρωχημένη. Παρατηρούμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι στο να χρησιμοποιούν συσκευές και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ολοένα και μεγαλύτερη επέκταση του internet υψηλής ταχύτητας. Από αυτή την τεχνολογική πρόοδο δε θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστα τα Τραπεζικά Ιδρύματα και οι τραπεζικές εργασίες. Οι Τράπεζες ακολουθώντας την εξέλιξη, με σκοπό να αυξήσουν την κερδοφορία αλλά και την ικανοποίηση των πελατών τους, έχουν αναπτύξει εναλλακτικά κανάλια τραπεζικών εργασιών βασισμένα σε νέες τεχνολογίες.
Με την εκπόνηση αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής, θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τα είδη, παλαιά και νέα, των εναλλακτικών τραπεζικών καναλιών που έχουν αναπτυχθεί από τις Τράπεζες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που τα χαρακτηρίζουν καθώς και το βαθμό διείσδυσης και αποδοχής τους από τους πελάτες. Επίσης θα επιχειρήσουμε να περιγράψουμε πως αυτά επηρεάζουν τις τραπεζικές εργασίες, καθώς και τον πιθανό μελλοντικό τρόπο εξέλιξής τους.
Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα στα οποία θα βασιστεί η έρευνα και θα μας απασχολήσουν θα είναι τέσσερα. Καταρχήν, θα προσπαθήσουμε να δούμε τις συναλλακτικές συνήθειες των πελατών των τραπεζών σήμερα. Δεύτερον, τους λόγους για τους οποίους χρησιμοποιούν ή όχι τα εναλλακτικά τραπεζικά δίκτυα, τρίτον εάν η ηλεκτρονική τραπεζική αναπτύσσεται σε βάρος του παραδοσιακού καταστήματος και εάν υφίσταται προοπτική να το εξαλείψει τελείως από την οικονομία και τέλος το κατά πόσο τα εναλλακτικά κανάλια έχουν ενεργό ρόλο στη φήμη μίας τράπεζας ή όχι.
Για την πραγματοποίηση της έρευνας, έγινε χρήση της μεθόδου του ερωτηματολογίου σε πελάτες Τραπεζών και πιο συγκεκριμένα έρευνα μέσω του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου της Google, έτσι ώστε να έχουμε πρόσβαση σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικό δείγμα και να φτάσουμε σε ασφαλή και αποδεκτά συμπεράσματα.