Το έργο τέχνης στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου και η συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία. Μελέτη περίπτωσης: Το σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας Γ' Δημοτικού
Επιτομή
Οι εικαστικές τέχνες, κυρίως η ζωγραφική και η γλυπτική μπορούν να διαδραματίσουν τον ρόλο ενός δυναμικού μέσου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δια μέσου του οποίου, όπως έχει αποδειχθεί, είναι δυνατό να ενεργοποιηθούν σημαντικές γνωστικές, συναισθηματικές και ενσώματες διεργασίες, συντελώντας με αποτελεσματικό τρόπο στην ευρύτερη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην κατάκτηση της ιστορικής γνώσης ειδικότερα. Άλλωστε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον, εν μέρει, στην ελληνική ιστορία και εκτενώς στην ελληνική μυθολογία είναι εύκολο, τόσο να εντοπισθεί όσο και να αναφερθεί, ανά τους αιώνες, μια πλούσια παρακαταθήκη εικαστικών έργων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που έχουν επιλέξει να αποδώσουν –εικαστικά- θέματα εμπνευσμένα από τις παραπάνω πηγές. Επιπλέον, η σοβαρή ενασχόληση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την επιλογή, την αξιοποίηση και την ενσωμάτωση τέτοιων έργων στη διδακτική πράξη αφενός, και αφετέρου οι απαραίτητες γνώσεις που η εκπαιδευτική κοινότητα διαθέτει ή οφείλει να διαθέτει πάνω σε ζητήματα ιστορίας της τέχνης αποτελούν, εν τέλει, βασική προϋπόθεση προς την επιτυχή σύζευξη εικαστικών τεχνών και αποτελεσματικής ιστορικής εκπαίδευσης.