Ο ρόλος της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στη διοίκηση έργου - Μελέτη περίπτωσης σε τεχνική κατασκευαστική εταιρεία
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-05Συγγραφέας
Ραπανάκης, Αριστείδης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Για πάρα πολλά χρόνια, οι ειδικοί στο τομέα της ποιότητας θεωρούν πως η διαχείρισή της αποτελεί για τους οργανισμούς ένα μέσο παρακολούθησης, μέτρησης και κυρίως βελτίωσης των διαδικασιών. Με αυτά τα δεδομένα και παρακολουθώντας τις επιχειρήσεις να αλλάζουν νοοτροπία σε ό,τι έχει σχέση με την οργάνωση και την εκτέλεση έργων, επιχειρείται μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία να ερευνηθεί ο ρόλος της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στη Διοίκηση Έργου.
Αφορμή για την εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας αποτέλεσε η συνέχιση των αποτυχιών σε τεχνικά έργα και οι μεγάλες καθυστερήσεις ή ακόμα και υπερβάσεις προϋπολογισμού σε αυτά.
Αρχικά εξετάζονται η έννοια της ποιότητας και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας καθώς η διαχρονική εξέλιξή τους. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη Διοίκηση Έργου και τονίζεται πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη της σε τεχνικές εταιρείες. Στη συνέχεια, εξετάζεται η βιβλιογραφία που συσχετίζει τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και τη Διοίκηση Έργου και παρουσιάζονται ορισμένα βασικά πρότυπα. Τέλος, με τη χρήση της μεθοδολογίας της μελέτης περίπτωσης ερευνάται μια συγκεκριμένη τεχνική κατασκευαστική εταιρεία, και εξετάζεται ο βαθμός που στοιχεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας επηρεάζουν την Διοίκηση Έργου .
Η κύρια διαπίστωση της παρούσας διπλωματικής μελέτης είναι ότι η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για την ορθή Διοίκησή Έργων και μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τις κατασκευαστικές εταιρείες που την εφαρμόζουν.