Εισαγωγή γεωπληροφορικής και χωρικής ανάλυσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Υποστήριξη προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-06Συγγραφέας
Ευσταθίου, Χρήστος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (Geographic Information Systems – GIS) αποτελούν ένα δυναμικό εργαλείο που βρίσκει εφαρμογή σε πλήθος επιστημονικών πεδίων όπως στη διαχείριση φυσικών πόρων στη διαχείριση του περιβάλλοντος, στη διαχείριση κινδύνων και στις επιστήμες της γης Παράλληλα, αποτελούν καινοτόμα εργαλεία στήριξης των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες κριτικής σκέψης, να χρησιμοποιήσουν πραγματικά δεδομένα που συλλέγουν οι ίδιοι ή αναζητούν στο διαδίκτυο. Αν και τα δυνητικά οφέλη από τη χρήση των GIS στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς έχουν τεκμηριωθεί ευρέως στη βιβλιογραφία, η ενσωμάτωσή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παραμένει μια πρόκληση ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου δεν έχει γίνει ακόμα προσπάθεια εισαγωγής τους.
Η μεταπτυχιακή διατριβή ερευνά την ανάγκη εισαγωγής των GIS στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας σαν υποστηρικτικά εργαλεία της μάθησης περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους έτσι όπως αναφέρονται στη βιβλιογραφία. Ακόμη, περιλαμβάνει Σχέδιο Ερευνητικής Εργασίας που υλοποιήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων το σχολικό έτος 2018-19 με τίτλο «Το αστικό πράσινο στην πόλη των Τρικάλων και η συμβολή του στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» με σκοπό να δείξει ότι η χρήση των GIS στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κυρίως) μπορεί να αποτελέσει οδηγό για τη χρήση τους στη διδασκαλία και πολλών άλλων μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος που άμεσα ή έμμεσα σχετίζονται με χωρικά δεδομένα αλλά και να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος.