Επιρροή των βοηθητικών τεχνολογιών πληροφορικής στην εκπαίδευση, απασχόληση και εξυπηρέτηση ατόμων με σωματικές αναπηρίες - ανάγκες
Επιτομή
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια διερεύνηση και ταξινόμηση των υποστηρικτικών τεχνολογιών, οι οποίες χρησιμοποιούνται διεθνώς για την υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες, μέσα από ανασκόπηση της πρόσφατης βιβλιογραφίας. Γίνεται αναφορά στα οφέλη που παρέχουν οι υποστηρικτικές τεχνολογίες καθώς και στα εμπόδια που παρουσιάζονται κατά την εφαρμογή τους. Στη συνέχεια πραγματοποιείται αξιολόγηση των σημαντικότερων υποστηρικτικών τεχνολογιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα άτομα με αναπηρία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα και γίνονται προτάσεις προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να μπορέσουν να ενσωματωθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα στην σχολική αλλά και καθημερινή ζωή των ατόμων με αναπηρία.
Ο κύριος σκοπός αυτής της διπλωματικής διατριβής είναι να ερευνηθεί το πως η υποστηρικτική τεχνολογία επηρεάζει τα άτομα με αναπηρίες σε σχέση με την εκπαίδευσή τους, την απασχόληση και την ικανότητά τους να ζουν ανεξάρτητα, καθώς επίσης το πόσο σημαντική είναι η σωστή επιλογή από τις διαθέσιμες υποστηρικτικές τεχνολογίες ώστε τα άτομα αυτά να προσεγγίσουν το ίδιο επίπεδο εκπαίδευσης με τους συμμαθητές τους χωρίς ειδικές ανάγκες.