Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στα νοσοκομεία: οι αντιλήψεις των εργαζομένων για τις εργασιακές πρακτικές υψηλής απόδοσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-06Συγγραφέας
Πατραμάνη, Νικολέτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
ΣΚΟΠΟΣ: Η εφαρμογή της διοίκησης του ανθρώπινου παράγοντα σήμερα στον τομέα της υγείας, έχει μελετηθεί, όμως υπάρχει ένα ερευνητικό «κενό» στην ελληνική πραγματικότητα. Το ζήτημα αυτό, αποτελεί σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης διοίκησης επιχειρήσεων και της εφαρμογής της στους δημόσιους οργανισμούς. Η παρούσα εργασία μελετά την Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού στα νοσοκομεία, εξετάζοντας την άποψη των εργαζομένων του Γ.Ν.Α. «Αλεξάνδρα» για τις σύγχρονες εργασιακές πρακτικές υψηλής απόδοσης. Ο σκοπός της παρούσας είναι ο εντοπισμός των παραμέτρων αυτών, που κρίνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ως σημαντικές, σχετικά με την διοίκηση τους από το νοσοκομείο και η μέτρηση των αντιλήψεων τους, για το σύνολο της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού, στο ίδιο το νοσοκομείο.
ΥΛΙΚΟ & ΜΕΘΟΔΟΣ: Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με μεθοδολογία, που περιελάμβανε δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από 160 εργαζόμενους κάθε ειδικότητας (ιατρούς, νοσηλευτές, διοικητικούς κ.λπ.). Τα αποτελέσματα εξήχθησαν με την βοήθεια του προγράμματος IBM, SPSS 20.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι εργαζόμενοι φαίνεται πως εντοπίζουν ένα «κενό» στην εκπαίδευση τους, από την πλευρά της διοίκησης του νοσοκομείου, ενώ έχουν αρνητικές απόψεις για την αξιολόγηση της απόδοσης τους και τις ανταμοιβές τους. Παρόλα αυτά, είναι παθιασμένοι με την δουλειά τους, που την εκτιμούν ιδιαίτερα και θεωρούν πως είναι επαρκείς και σωστοί στα καθήκοντά τους. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι πρακτικές διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού συσχετίζονται θετικά, τόσο με το εργασιακό πάθος, όσο και με την οργανωσιακή δικαιοσύνη, ενώ, δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των συγκεκριμένων πρακτικών και της εργασιακής απόδοσης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Παρατηρείται πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στα δημόσια νοσοκομεία είναι ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο και θα πρέπει να εξελιχθεί η εφαρμογή της, για να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, κάνοντας πιο αποτελεσματικούς και αποδοτικούς τους ίδιους τους εργαζομένους.