Show simple item record

dc.contributor.advisorΧλαπάνης, Γεώργιος Ερρίκος
dc.contributor.authorΜίχου, Μαρία
dc.contributor.otherMichou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-12T08:05:41Z
dc.date.available2018-09-12T08:05:41Z
dc.date.copyright2018-09-10
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΚΠΣ/2018/00021el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3702
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΔεδομένης της τεχνολογικής ανάπτυξης και της ευρείας χρήσης του διαδικτύου που διευκολύνεται από την εύκολη πρόσβαση και τις φορητές συσκευές, θέματα που αφορούν την υπερβολική χρήση του και τον εθισμό σε αυτό, απασχολούν όλο και περισσότερο. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ασχολείται με τον εθισμό στο διαδίκτυο αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα, συγκεκριμένα όμως μελετώντας το φαινόμενο στην Ελλάδα για τους ενήλικους Έλληνες που κατοικούν σε αυτή και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής διατριβής διενεργείται μία έρευνα που έχει δύο μεθόδους για επιβεβαίωση, σύγκριση και τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων. Η μια μέθοδος είναι ποσοτική και περιλαμβάνει έρευνα με τη χρήση ανώνυμων ερωτηματολογίων. Η άλλη μέθοδος είναι ποιοτική και είναι έρευνα με συνεντεύξεις. Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό της έρευνας αυτής είναι η χρήση μη τυχαίου δείγματος του προς μελέτη πληθυσμού. Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής δεν είναι να παρουσιάσει γενικευμένα αποτελέσματα, αλλά την εικόνα που επικρατεί για το δείγμα των δύο μεθοδολογιών. Στόχος επίσης είναι να απαντήσει στα ερευνητικά ερωτήματα, που σχετίζονται με το ποσοστό των εθισμένων στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα σε κάθε δείγμα, τα χαρακτηριστικά κάθε κατηγορίας και παρουσίαση μιας σύγκρισης μεταξύ των κατηγοριών της ποιοτικής και της ποσοτικής έρευνας, τη σχέση των χαρακτηριστικών με την εμφάνιση συμπτωμάτων εθισμού και τέλος αν νιώθουν οι συμμετέχοντες εθισμένοι ή όχι, τους λόγους που οδηγήθηκαν σε αυτή την κατάσταση, αν θα έκαναν κάτι για να την ανατρέψουν και τι θα πρότειναν σε κάποιον που τους ζητάει βοήθεια. Τα αποτελέσματα έδειξαν, για την μέθοδο με τα ερωτηματολόγια, ένα σεβαστό ποσό εθισμένων στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, το οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέο αφού δεν είναι γνωστό πως βιώνουν οι χρήστες τα συμπτώματα και τις επιπτώσεις και πόσο εύκολα θα μπορούσαν αν το ξεπεράσουν. Τα χαρακτηριστικά των εθισμένων στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα και στις δύο περιπτώσεις έχουν αρκετά κοινά, με την διαφορά να υπάρχει κυρίως στην επαγγελματική κατάσταση των χρηστών και τα χόμπι τους. Κυρίως η ηλικία, η επαγγελματική κατάσταση και η χρήση κοινωνικών δικτύων έχουν στατιστική συσχέτιση με την εμφάνιση των συμπτωμάτων εθισμού. Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες, γενικά, έχουν επίγνωση της κατάστασής τους. Ενώ τέλος, στις συνεντεύξεις οι συμμετέχοντες προτείνουν λύσεις για τον εθισμό στο διαδίκτυο.el_GR
dc.format.extent246 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚοινωνικά δίκτυα -- Εθισμόςel_GR
dc.subjectSocial media -- Addictionel_GR
dc.titleΈρευνα για τον εθισμό στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΙnternet addiction and social media addiction are being studied more and more frequently due to the rapid technological development and the wide use of Internet, to which users have easy access via portable devices. This master dissertation presents a research study about Internet and social media addiction that is focused on Greece, and specifically, Greek adults living in their country and using the Internet. The research is carried out using two different methodologies, a quantitative approach with questionnaires and a qualitative one with interviews. It must be noted that the research makes use of a non-random sample from the whole population. The aim of this master dissertation is not to show generalized results for the whole population, but to describe the situation with respect to this specific sample. Another aim is to answer the research questions posed. Those questions are about the percentage of Internet and social media addicted people in the sample, the characteristics of each group and presentation of the comparison of the characteristics from both the quantitative and qualitative studies, and the correlation of those characteristics and Internet and social media addiction. Finally, it examines how the participants feel about their situation, why they had become addicted or not addicted, if they would do something about it and what would they suggest to someone in need. The results showed a respectable number of addicted people to Internet and social media; this is of concern because it is not known how hard it is for them and if they can recover. Internet and social media addicts’ characteristics have many in common, but the main difference concerns the occupation of those that were addicted. The majority of the participants in both the quantitative and qualitative studies are aware of their situation, knowing if they are addicted or not. Finally, those who participated in the interviews suggested cutting down on Internet use and deleting social media accounts in order to escape from addiction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record