Branding destination: Η περίπτωση της Σύρου
Abstract
Η παρούσα διατριβή μελετά την περίπτωση του νησιού της Σύρου, ως τόπο τουριστικού προορισμού, και ως περίπτωση προώθησης ενός τόπου ως επώνυμη μάρκα (brand) στην ελληνική και στη διεθνή τουριστική αγορά.
Η οικοδόμηση ταυτότητας για ένα προορισμό – το ονομαζόμενο place branding ή destination branding στην αγγλόφωνη βιβλιογραφία, είναι ένας σύγχρονος διεπιστημονικός τομέας της επικοινωνίας, μια μοντέρνα κοσμοθεωρία, η οποία δημιουργεί συνέργια μεταξύ διαφορετικών επιστημονικών πεδίων όπως της χωροταξίας, πολεοδομίας, οικονομίας, ανάπτυξης, marketing, γεωγραφία, τουρισμός, προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής ενός τόπου ώστε αυτός να γίνει ελκυστικός σε κατοίκους, επισκέπτες, και επενδυτές.
Για το σκοπό αυτό εξετάζονται οι βασικές αρχές της επικοινωνίας, του μάρκετινγκ, του branding destination, και του τουρισμού. Αναλύονται οι βασικοί ορισμοί της ταυτότητας και της εικόνας ενός τόπου. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάζεται η Σύρος ως μια περίπτωση περιοχής που μπορεί να ωφεληθεί από το επιστημονικό destination branding.