Η διαδικασία της στελέχωσης στον τραπεζικό κλάδο: Προσέλκυση και επιλογή ανθρώπινου δυναμικού - εκπαίδευση και αξιολόγηση
Abstract
Η Διατριβή αυτή στόχο έχει να εξετάσει και να παρουσιάσει βασικά θέματα συγκεκριμένων επιμέρους ενοτήτων που αφορούν τη σύγχρονη και αποτελεσματική διοίκηση των εργαζομένων, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί και να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Επομένως, περιγράφεται η έννοια και ο προγραμματισμός των ανθρωπίνων πόρων με απώτερο σκοπό την επιτυχή υλοποίηση των στόχων της επιχείρησης. Ο προγραμματισμός ανθρωπίνων πόρων έχει στόχο να εκτιμήσει τις ανάγκες σε εργατικό προσωπικό, αφού ληφθούν υπόψη οι δραστηριότητες της παραγωγικής μονάδας και οι λοιποί παράγοντες. Επίσης, η στελέχωση μιας επιχείρησης γίνεται σωστά όταν γνωρίζει κανείς τι έργο εκτελείται σε κάθε θέση εργασίας και τι προσόντα απαιτείται να έχει ο υποψήφιος / φορέας αυτής.
Αναλύεται η σπουδαιότητα και η διαδικασία προσέλκυσης του ανθρώπινου δυναμικού στον τραπεζικό κλάδο. Ο εντοπισμός των δυνητικών υποψηφίων και η πρόσκλησή τους για να ενδιαφερθούν για τις συγκεκριμένες θέσεις εργασίας αποτελεί το αντικείμενο αυτής της εργασίας. Εξετάζονται επίσης οι πηγές προσέλκυσης του απαιτούμενου προσωπικού και παρουσιάζεται το καθοριστικό, για την κατάλληλη στελέχωση της επιχείρησης, θέμα της επιλογής υποψηφίων.
Η εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων, ώστε να καταστεί εφικτή η πραγματοποίηση των στόχων μιας παραγωγικής μονάδας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, αποτελεί αντικείμενο της μελέτης αυτής. Οι μέθοδοι διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών, οι μέθοδοι εκπαίδευσης και ανάπτυξης των εργαζομένων, καθώς και οι μέθοδοι αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων παρουσιάζονται.
Στο τέλος, αναλύεται η αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, ώστε να διαπιστώνεται το μέγεθος της συνεισφοράς τους, τα σημεία στα οποία υστερούν ή υπερτερούν και να αναλαμβάνονται οι ενδεικνυόμενες διορθωτικές επεμβάσεις ή επιβραβευτικές πρωτοβουλίες, εφ΄όσον αυτό κρίνεται απαραίτητο. Αναφέρεται η διαδικασία της αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων, οι μέθοδοι αξιολόγησής τους, καθώς και τα σφάλματα που γίνονται από την πλευρά των αξιολογητών.