Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαρίφης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΑθανασιάδης, Αναστάσιος
dc.contributor.otherAthanasiadis, Anastasios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-05T05:54:29Z
dc.date.available2018-09-05T05:54:29Z
dc.date.copyright2018-09-04
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΣΔΜ/2018/00023el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3655
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο βασικό όραμα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Κατάρτιση (ΕΕΚ) απαιτεί μέχρι το 2020 ευρωπαϊκά συστήματα ΕΕΚ που θα είναι περισσότερο «ελκυστικά, χωρίς αποκλεισμούς, χρήσιμα, προσιτά, προσαρμοσμένα στη σταδιοδρομία, ευέλικτα και καινοτόμα». Το όραμα αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Ευρώπη ανακάμπτει από μια σοβαρή χρηματοπιστωτική κρίση, η οποία μετέβαλε το εργασιακό περιβάλλον δημιουργώντας νέες συνθήκες και νέες θέσεις εργασίας, που απαιτούν από τους εργαζόμενους διαφορετικά προσόντα, οδηγεί στην διαπίστωση του κομβικού ρόλου που καλείται να παίξει η επαγγελματική εκπαίδευση. Η τελευταία πρέπει να σχεδιαστεί έτσι, ώστε να καταστεί ελκυστική επιλογή, μέσω της οποίας οι νέοι θα βρίσκουν σαφείς επιλογές που θα τους δίνουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της οικονομίας της γνώσης. Η ελκυστικότητα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διερευνήθηκε μέσω των απόψεων των μαθητών, των αποφοίτων αλλά και των εκπαιδευτικών των επαγγελματικών σχολών του ΟΑΕΔ που λειτουργούν στο Νομό Κοζάνης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 164 άτομα. Σκοπός της έρευνας είναι η μέτρηση του βαθμού αποδοχής των πολιτικών που προτάσσουν τα ευρωπαϊκά κείμενα για την βελτίωση της ελκυστικότητας την επαγγελματικής εκπαίδευσης. Εξαρτημένη μεταβλητή αποτέλεσε η «ελκυστικότητα» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που παρέχεται μέσω των ΕΠΑΣ του ΟΕΑΔ και ανεξάρτητες μεταβλητές οι 8 επιμέρους διαστάσεις στις οποίες εστιάζουν οι ευρωπαϊκές στρατηγικές για τη βελτίωση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Οι 8 διαστάσεις επεξηγούνται από επιμέρους πολιτικές οι οποίες συνθέτουν συγκεκριμένες δράσεις για την ενίσχυση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τόσο συγκλίσεις όσο και αποκλίσεις μεταξύ των τριών ομάδων συμμετεχόντων. Από τις πολιτικές για την ενίσχυση της ελκυστικότητας των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στις πρώτες τρεις θέσεις κατατάχθηκαν αυτές που συνδέονται με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Μ.Ο.:4,789), τις Υποδομές Εκπαίδευσης (Μ.Ο.:4,688) και την παροχή Συμβουλευτικής Υποστήριξης προς τους μαθητές (Μ.Ο.:4,297). Τέλος, προέκυψε η ύπαρξη στατιστικά σημαντικής ανομοιογένειας μεταξύ των απόψεων των εκπαιδευτικών και των μαθητών-αποφοίτων στις έξι από τις οκτώ διαστάσεις της ελκυστικότητας των επαγγελματικών σχολών του ΟΑΕΔ.el_GR
dc.format.extent120 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel_GR
dc.subjectVocational education and trainingel_GR
dc.titleΕλκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης & κατάρτισης: Η περίπτωση των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στο Νομό Κοζάνηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe main vision for vocational education and training (VET) requires up to 2020 European VET systems which will be more attractive, inclusive, useful, affordable, career customized, flexible and innovative. This vision, coupled with the fact that Europe is recovering from a severe financial crisis, which changed the working environment by creating new conditions and new jobs, which require employees with new qualifications lead VET to play a crucial role. Moreover VET must be designed as to be an attractive educational path, through which young people will find clear choices that will enable them to respond to changing conditions in the knowledge economy. Attractiveness of vocational education was examined through the views of students, graduates and teachers of the OAED’s vocational schools operating in the Prefecture of Kozani. The survey was attended by a total of 164 individuals. The purpose of the survey is to measure the degree of acceptance of policies that uphold the European texts to improve the attractiveness of the vocational education. The dependent variable was the "attractiveness" of vocational education provided through vocational schools of OEAD and independent variables are the eight individual dimensions on which focuses the European strategies for improving the attractiveness of VET. These dimensions are explained by individual policies which comprise concrete actions for enhancing the attractiveness of VET. The results include both convergences and divergences between the views of three groups of participants. Policies that enhance the attractiveness of vocational schools of OAED are connected with the Educational staff (Average: 4,789), Education infrastructure (Average: 4,688) and providing advisory support to students (Average: 4,297). Finally, we found that there is a statistically significant heterogeneity between the views of teachers and students-graduates in six of the eight dimensions of attractiveness of vocational schools of the OAED.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record