Ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης & κατάρτισης: Η περίπτωση των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στο Νομό Κοζάνης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-06Συγγραφέας
Αθανασιάδης, Αναστάσιος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το βασικό όραμα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Κατάρτιση (ΕΕΚ) απαιτεί μέχρι το 2020 ευρωπαϊκά συστήματα ΕΕΚ που θα είναι περισσότερο «ελκυστικά, χωρίς αποκλεισμούς, χρήσιμα, προσιτά, προσαρμοσμένα στη σταδιοδρομία, ευέλικτα και καινοτόμα». Το όραμα αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Ευρώπη ανακάμπτει από μια σοβαρή χρηματοπιστωτική κρίση, η οποία μετέβαλε το εργασιακό περιβάλλον δημιουργώντας νέες συνθήκες και νέες θέσεις εργασίας, που απαιτούν από τους εργαζόμενους διαφορετικά προσόντα, οδηγεί στην διαπίστωση του κομβικού ρόλου που καλείται να παίξει η επαγγελματική εκπαίδευση. Η τελευταία πρέπει να σχεδιαστεί έτσι, ώστε να καταστεί ελκυστική επιλογή, μέσω της οποίας οι νέοι θα βρίσκουν σαφείς επιλογές που θα τους δίνουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της οικονομίας της γνώσης. Η ελκυστικότητα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διερευνήθηκε μέσω των απόψεων των μαθητών, των αποφοίτων αλλά και των εκπαιδευτικών των επαγγελματικών σχολών του ΟΑΕΔ που λειτουργούν στο Νομό Κοζάνης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 164 άτομα. Σκοπός της έρευνας είναι η μέτρηση του βαθμού αποδοχής των πολιτικών που προτάσσουν τα ευρωπαϊκά κείμενα για την βελτίωση της ελκυστικότητας την επαγγελματικής εκπαίδευσης. Εξαρτημένη μεταβλητή αποτέλεσε η «ελκυστικότητα» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που παρέχεται μέσω των ΕΠΑΣ του ΟΕΑΔ και ανεξάρτητες μεταβλητές οι 8 επιμέρους διαστάσεις στις οποίες εστιάζουν οι ευρωπαϊκές στρατηγικές για τη βελτίωση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Οι 8 διαστάσεις επεξηγούνται από επιμέρους πολιτικές οι οποίες συνθέτουν συγκεκριμένες δράσεις για την ενίσχυση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τόσο συγκλίσεις όσο και αποκλίσεις μεταξύ των τριών ομάδων συμμετεχόντων. Από τις πολιτικές για την ενίσχυση της ελκυστικότητας των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στις πρώτες τρεις θέσεις κατατάχθηκαν αυτές που συνδέονται με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Μ.Ο.:4,789), τις Υποδομές Εκπαίδευσης (Μ.Ο.:4,688) και την παροχή Συμβουλευτικής Υποστήριξης προς τους μαθητές (Μ.Ο.:4,297). Τέλος, προέκυψε η ύπαρξη στατιστικά σημαντικής ανομοιογένειας μεταξύ των απόψεων των εκπαιδευτικών και των μαθητών-αποφοίτων στις έξι από τις οκτώ διαστάσεις της ελκυστικότητας των επαγγελματικών σχολών του ΟΑΕΔ.