Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργίου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΜαντζαρίνης, Ιωάννης
dc.contributor.otherMantzarinis, Ioannis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-02-26T10:40:10Z
dc.date.available2018-02-26T10:40:10Z
dc.date.copyright2018-02-26
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2017/00069el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3295
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΜε την παρούσα διατριβή επιχειρείται μια προσπάθεια για την ανάδειξη της σημαντικότητας για την εκπαίδευση του προσωπικού στον τραπεζικό κλάδο αναφορικά σε θέματα ασφάλειας και προστασίας από κακόβουλα λογισμικά. Η έρευνα έχει διεξαχθεί σε μία από τις τέσσερις συστημικές Τράπεζες τις Ελλάδας και σκοπός είναι να παρουσιάσουμε για το αν πράγματι γνωρίζουν οι εργαζόμενοι τους βασικούς κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και κατ’ επέκταση πως μπορούν αυτοί οι κίνδυνοι να πλήξουν το e banking αλλά και τα συμφέροντα της Τράπεζας (πέραν των ίδιων). Επιπροσθέτως, θα αναδείξουμε την στάση των εργαζομένων απέναντι στην πολιτική ασφαλείας που διέπει την Τράπεζα, τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης αλλά κυρίως την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας. Στο πρώτο κεφάλαιο, θα δοθεί ο ορισμός του κακόβουλου λογισμικού και στη συνέχεια θα αποτυπωθεί η ιστορική αναδρομή. Εν συνεχεία, θα αναφερθούμε στα είδη των κακόβουλων λογισμικών, τους τρόπους που μολύνουν τα συστήματα αλλά και τους γενικότερους κινδύνους της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Πέραν αυτών, θα γίνει αναφορά και ανάλυση στις πολιτικές ασφαλείας των πιστωτικών ιδρυμάτων, στην ασφάλεια των συναλλαγών μέσω e banking αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης πιθανόν κινδύνων ή επιθέσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο, θα γίνει εισαγωγή στις έννοιες της εκπαίδευσης αναδεικνύοντας ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί το πλέον σοβαρό κίνδυνο για έναν οργανισμό. Στη συνέχεια, θα καταγράψουμε τον τρόπο που ενημερώνεται ο εργαζόμενος σήμερα για θέματα ασφάλειας ώστε να υπεισέλθουμε στην πορεία στα μοντέλα εκπαίδευσης που βασίζονται στην συμπεριφορά, στην οργάνωση των τραπεζών, στην θεωρία και στην κοινωνική ψυχολογία. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, θα ακολουθήσει η εμπειρική έρευνα με τους στόχους, την μεθοδολογία (συνέντευξη με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου) και τα συμπεράσματα. Η συνέντευξη έγινε σε δείγμα 14 εργαζομένων από τέσσερις διαφορετικούς τομείς και ο κάθε εργαζόμενος έχει διαφορετικό ρόλο στην οργανωτική δομή της Τράπεζας. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί τον βασικό κίνδυνο και απειλή για θέματα ασφάλειας και θεώρησαν ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να συνδυαστεί με θεωρητική προσέγγιση αλλά και πρακτική.el_GR
dc.format.extent90 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjecte-bankingel_GR
dc.titleΠροστασία από κακόβουλο λογισμικό: Περίπτωση πιστωτικού ιδρύματος, ασφάλεια eBanking και εκπαίδευση προσωπικούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis graduate thesis attempts to raise awareness of the training of staff in the banking sector with regard to security and malware protection. The survey has been conducted in one of the four Systemic Banks in Greece and the aim is to present whether they are really aware of the main risks of the Internet and consequently that these risks can affect both e banking and the interests of the Bank beyond themselves). In addition, we will highlight the attitude of employees towards the security policy that governs the Bank, the ways of prevention and coping, but also the need for continuous training and awareness on security issues. In the first chapter, the definition of malware will be defined and then the historical review will be captured. Next, we will discuss the kinds of malware, the ways that infect the systems and the more general risks of e-banking. In addition, reference will be made to the security policies of credit institutions, the security of transactions through e banking, as well as ways of dealing with and preventing possible risks or attacks. In the second chapter, we will introduce the concepts of education by pointing out that the human factor is the most serious threat to an organism. We will then describe how the employee is now informed about security issues in order to get into the path of behavioral, banking, theory, and social psychology education models. In the third and final chapter, empirical research will follow with the objectives, the methodology (interview with open-ended questions) and the conclusions. The interview was conducted on a sample of 14 employees from four different sectors and each employee has a different role in the Bank's organizational structure. All participants agreed that human factor is the main threat and threat to security issues and felt that education should be combined with a theoretical approach and practice.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record