Η κατανάλωση κρασιού και οι προτιμήσεις των καταναλωτών με περιβαλλοντική συνείδηση στην ελληνική αγορά
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-01Συγγραφέας
Πιπερίδου, Ευδοκία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής διατριβής είναι να προσδιορίσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών με περιβαλλοντική συνείδηση απέναντι σε περιβαλλοντικό φιλικό κρασί, διερευνώντας τις σχέσεις ανάμεσα στην περιβαλλοντική γνώση τους, της συμμετοχής τους με την επιλογή προϊόντος και το περιβάλλον, και της στάσης τους. Επιπρόσθετα, εξετάζει πως το φύλο, η γενιά και ο τόπος διαμονής τους διαφοροποιούν την περιβαλλοντική συμμετοχή, την υποκειμενική περιβαλλοντική γνώση και τη στάση.
Τα πρωτογενή δεδομένα συλλέχθηκαν με ηλεκτρονική αποστολή ενός δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα ευκολίας (N=346). Οι υποθέσεις ελέγχθηκαν με γραμμική παλινδρόμηση, παραγοντική ανάλυση, έλεγχο t- test ανεξάρτητων δειγμάτων και μόνο-παραγοντική ανάλυση διακύμανσης (Anova) για την εξέταση της επίδρασης των συγκεκριμένων δημογραφικών χαρακτηριστικών που επιλέχθηκαν.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η περιβαλλοντική συμμετοχή μπορεί να προβλέψει την αντικειμενική περιβαλλοντική γνώση, αλλά όχι την υποκειμενική περιβαλλοντική γνώση. Η συμμετοχή με το προϊόν μπορεί να προβλέψει την υποκειμενική περιβαλλοντική γνώση αλλά όχι την αντικειμενική περιβαλλοντική γνώση. Η αντικειμενική περιβαλλοντική γνώση μπορεί να προβλέψει την στάση, ενώ η υποκειμενική περιβαλλοντική γνώση όχι. Τέλος, όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα τα αποτελέσματα δείχνουν ότι: ο τόπος διαμονής και η γενιά επηρεάζουν την συμμετοχή με τα περιβαλλοντικά θέματα; το φύλο και η γενιά επηρεάζουν την υποκειμενική περιβαλλοντική γνώση; ενώ η στάση επηρεάζεται μόνο από το φύλο.