Η σημασία και ο ρόλος της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των ελληνικών επιχειρήσεων και η συμβολή αυτής στις προτιμήσεις των καταναλωτών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2012-07-23Συγγραφέας
Πασχαλίδου, Δέσποινα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) αποτελεί μία καινούργια έννοια για την Ελλάδα, αφού μόλις την τελευταία δεκαετία άρχισε να κάνει τα πρώτα της βήματα. Η συνειδητοποίηση της ανάγκης από την κοινωνία για ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη οδήγησε στη διάδοση της ιδέας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Με την ανάπτυξη της ΕΚΕ, οι επιχειρήσεις προωθούν την κοινωνική τους συμπεριφορά επενδύοντας περισσότερο στο ανθρώπινο δυναμικό, στο περιβάλλον και την κοινωνία, αντιμετωπίζοντας παράλληλα κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς κινδύνους.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη του περιεχομένου της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ), της πορείας της στο χρόνο, η ανάδειξη μέσω των διαστάσεων της, του συνδυασμού των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών φιλοδοξιών και οραμάτων, καθώς και η παρουσίαση για τα οφέλη που προκύπτουν από μία πετυχημένη διαμόρφωση πολιτικής εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για αμφότερους, επιχειρήσεις και κοινωνία.
Στόχος της επίσης αποτελεί η παρουσίαση της κοινωνικής ευαισθησίας των ελληνικών επιχειρήσεων και η ανάδειξη του τρόπου για την επιρροή της πρόθεσης αγοράς των καταναλωτών από επιχειρήσεις που θεωρούν ότι προβάλλουν το κοινωνικό τους πρόσωπο ή χαρακτηρίζονται κοινωνικά υπεύθυνες. Μέσω της ανάδειξης των παραγόντων για την επιρροή της αγοραστικής συμπεριφοράς θα εξεταστεί αν η κοινή γνώμη επηρεάζεται τελικά από τις καλές πρακτικές των ελληνικών επιχειρήσεων και πως οι πρακτικές αυτές μπορούν να επηρεάσουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Θα εξεταστεί επίσης πόσο οι Έλληνες καταναλωτές ενδιαφέρονται για την εταιρική κοινωνική ευθύνη και πόσο οι αντιλήψεις, οι αξίες και οι προσδοκίες τους μπορούν να οδηγήσουν σε θετική ή αρνητική στάση σε επιχειρήσεις που εφαρμόζουν εταιρική κοινωνική ευθύνη.