Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η εκτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών: Η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΔΜΥ-2017-00411.pdf (2.919Mb)
    Ημερομηνία
    2017-09-25
    Συγγραφέας
    Οικονόμου, Νικόλαος
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Εισαγωγή: Η διασφάλιση της ποιότητας σε υπηρεσίες που επιδιώκουν να ικανοποιήσουν το ανθρώπινο αίσθημα ασφάλειας, όπως αυτές των υπηρεσιών υγείας, είναι μείζον σημασίας, επιφέροντας σημαντικά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους στην υγεία. Η ανάγκη εφαρμογής της ποιότητας και της συνεχούς βελτίωσής της στις Δημόσιες Μονάδες Υγείας γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική, καθώς τα οφέλη που προκύπτουν αφορούν κυρίως την επιβεβλημένη μείωση του κόστους και την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών στους ασθενείς. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου, καθώς και η διάγνωση πιθανών προβλημάτων και ελλείψεων ποιότητας που τυχόν υφίστανται στην οργάνωση και λειτουργία του νοσοκομείου, και στις παρεχόμενες υπηρεσίες (ιατρικές, νοσηλευτικές, διοικητικές). Μεθοδολογία: Η παρούσα ερευνητική μελέτη είναι ποιοτική. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν δεκαπέντε (15) άτομα, χρήστες των υπηρεσιών (ασθενείς) του νοσοκομείου. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Για την ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων έγινε θεματική ανάλυση κατά άξονα ενδιαφέροντος, με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας. Ακολουθήθηκε η διαδικασία της κωδικοποίησης, μέσω της οποίας αναπτύχθηκαν και διατυπώθηκαν όμοια θέματα και κατηγορίες μεταξύ των δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τις συνεντεύξεις. Αποτελέσματα: Η ποιότητα των υπηρεσιών του νοσοκομείου αποκλίνει των προσδοκιών των ασθενών, καθώς η αντιλαμβανόμενη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας του νοσοκομείου είναι χαμηλότερη της προσδοκώμενης ποιότητας που ταιριάζει σε ένα δημόσιο νοσοκομείο. Τα προβλήματα και οι ελλείψεις ποιότητας που εντοπίστηκαν, αποτελούν απόρροια κυρίως των αδυναμιών των πολιτικών υγείας που ακολουθούνται και εφαρμόζονται από τους κρατικούς μηχανισμούς, με αποτέλεσμα η διοίκηση του νοσοκομείου να μη δύναται να παρέμβει. Από την άλλη πλευρά τα προβλήματα ποιότητας που εξαρτώνται από τη λειτουργία της διοίκησης του νοσοκομείου και αποτελούν ευθύνη της, αναφέρονται κυρίως στην ανταποκρισιμότητα, στην αποδοτικότητα και στη συμπεριφορά του προσωπικού υγείας, και η αντιμετώπισή x τους συνίσταται μέσω της εφαρμογής των αρχών και των μεθόδων υποκίνησης του προσωπικού υγείας. Συμπεράσματα: Η διαρκής παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών υγείας με επίκεντρο τον ασθενή/χρήστη καθίσταται απαραίτητη, όπως ορίζουν οι αρχές βελτίωσης της ποιότητας. Προτείνεται η ανάπτυξη ενός τρόπου διοίκησης που θα στηρίζεται σε διεργασίες, για την επίτευξη της συνεχούς βελτίωσης της λειτουργίας του νοσοκομείου, μέσω της παρακολούθησης και της ανάλυσης μετρήσιμων αποτελεσμάτων. Η έρευνα των αντιλήψεων των χρηστών των υπηρεσιών υγείας στο νοσοκομείο, προσανατολίζει με τέτοιο τρόπο τη διοίκησή του έτσι ώστε να μπορεί να βελτιώσει εκείνα τα σημεία που αναδείχθηκαν μέσα από αυτή, για να επιτύχει τελικά τη βελτίωση συνολικά της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3191
    Συλλογές
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013