Εκτίμηση των κινήτρων και της ικανοποίησης των υπαλλήλων της Τράπεζας Κύπρου Δημόσια εταιρεία ΛΤΔ στην Κύπρο μέσω των αξιολογήσεων, προαγωγών, μεταθέσεων, μισθοδοσίας και μπόνους
Abstract
Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου τα κίνητρα και η ικανοποίηση των εργαζομένων καθορίζουν την επιτυχία της κάθε επιχείρησης. Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση του οργανισμού ενδυναμώνει την συνολική παραγωγικότητα και ποιότητα.
Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση που προήλθε από το τραπεζικό σύστημα, ταλαιπωρεί ακόμα και τις εταιρείες κολοσσούς οδηγώντας τις έτσι σε περικοπές και σε μείωση θέσεων εργασίας. Οι εργαζόμενοι βλέπουν τις εργασίες τους να χάνονται, τους μισθούς τους να μειώνονται και να μην αναγνωρίζονται οι προσπάθειες τους. Είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι από την εργασία τους σήμερα; Προσμένουν καλύτερες μέρες; Υπάρχουν ακόμη κίνητρα ή θυσιάζονται στο βωμό των περικοπών;
Σε αυτό το χαώδης σκηνικό, μελετάμε μια ιδιωτική τράπεζα στην Κύπρο και τον τρόπο που συμπεριφέρεται απέναντι στο εργατικό δυναμικό της. Η τράπεζα Κύπρου θεωρείται ο ηγετικός τραπεζικός οργανισμός στην Κύπρο και είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κυπριακό χώρο όσον αφορά τον αριθμό των εργαζομένων της. Ο λόγος που επιλέχθηκε αυτή η τράπεζα είναι για να μελετήσουμε τη στάση του οργανισμού απέναντι στο προσωπικό εν μέσω τεράστιων ζημιών που προκλήθηκαν από την πρόσφατη απομείωση των ελληνικών ομολόγων.
Σε αυτή την εταιρεία εξετάζονται τα κίνητρα που προσφέρει η συγκεκριμένη τράπεζα καθώς επίσης και η ικανοποίηση των εργαζομένων της μέσω των αξιολογήσεων, προαγωγών, μισθοδοσίας, μεταθέσεων και μπόνους. Οι 5 αυτοί παράγοντες είναι καθοριστικής σημασίας για την εργασιακή ικανοποίηση και είναι μέτρο μέτρησης του βαθμού ικανοποίησης καθώς επίσης και της παραγωγικότητας των υπαλλήλων.
Γίνεται αναφορά στις σημαντικότερες, κατά την άποψη μου, θεωρίες που έχουν γραφτεί για τα κίνητρα και αναλύεται η θέση της τράπεζας και η στάση της προς το προσωπικό. Με βάση τις θέσεις της τράπεζας, την προσωπική μου εμπειρία στο χώρο, τις απόψεις των συναδέλφων και της συνέντευξης της διευθύντριας προσωπικού καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η τράπεζα σαν εργοδότης στον ιδιωτικό τομέα προσφέρει το ελκυστικότερο πακέτο στον εργαζόμενο και πάνω από όλα τη σταθερότητα εργασίας που στερείται ο υπόλοιπος κλάδος. Με τα σημερινά δεδομένα το προσωπικό της συγκεκριμένης τράπεζας δεν θα ήθελε να δουλεύει σε κανένα άλλο εργοδότη εκτός από την Τράπεζα Κύπρου.