dc.contributor.advisor | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Βαρσαμή, Δέσποινα | |
dc.contributor.other | Varsami, Despoina | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-19 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-19T09:18:17Z | |
dc.date.available | 2017-09-19T09:18:17Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-09-19 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00083 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3166 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει στην καταγραφή και χαρτογράφηση των παραμέτρων του θεάτρου με ιδιαίτερη έμφαση στον παιδαγωγικό, κοινωνικό και ψυχολογικό τομέα. Η ολιστική και ταυτόχρονα περιληπτική προσέγγιση αυτών των παραμέτρων συμβάλλει στη θέαση του θεάτρου ως μορφωτικό, κοινωνικοποιητικό, ψυχολογικό και πολιτισμικό φαινόμενο και επιβεβαιώνει την παιδευτική του αξία στην εκπαίδευση των παιδιών κάθε ηλικίας.
Ακολουθήθηκε τριμερής διάκριση. Στο πρώτο μέρος διερευνήθηκε η δυναμική της παιδαγωγικής δύναμης του θεάτρου, παιδαγωγικές απόψεις και προσεγγίσεις που επιβεβαιώνουν τα ψυχοπαιδαγωγικά οφέλη του θεάτρου στην ανάπτυξη και στη διδασκαλία των μαθητών με την εφαρμογή διάφορων θεατρικών μορφών στην εκπαίδευση. Παράλληλα αναδείχτηκε ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού. Στο δεύτερο μέρος διερευνήθηκε ο διασυνδετικός ρόλος του θεάτρου με την κοινωνία και η συμβολή του στην ανάπτυξη κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων και στην αντιμετώπιση σύγχρονων κοινωνικών ζητημάτων. Στο τρίτο μέρος διερευνήθηκε το θέατρο ως μέσο εκδίπλωσης του ψυχικού κόσμου των μαθητών και εισαγωγής στην προσωπικότητας ενός άλλου καθώς και η αξιοποίηση των ρόλων στην επιστήμη της ψυχολογίας.
Για την υλοποίηση των στόχων πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση ελληνόγλωσσης και ξενόγλωσσης συναφούς βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, κυρίως από το 2000 και μετά. Ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη ο περιορισμός που αφορά τη δοθείσα έκταση της διατριβής η οποία δεν επιτρέπει την εμβάθυνση του θέματος. Παρόλα αυτά, έγινε κατανοητή η πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη συμβολή του θεάτρου στην ψυχοσωματική, σωματική, εκπαιδευτική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και για τον λόγο αυτό το θέατρο θα πρέπει να ενταχθεί ουσιαστικότερα και αποδοτικότερα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 61 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατροπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.title | Παιδαγωγική του θεάτρου: Κοινωνικές και ψυχολογικές παράμετροι | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis aims to record and outline the aspects of theatre emphasizing especially on the educational, social and psychological sectors. The holistic as well as concise approach of these aspects contributes to perceiving theatre as an educational, social, psychological and cultural phenomenon and establishes its educational value for children of all ages.
The thesis is structured in three chapters. In the first chapter research was conducted regarding the significance of the educational value of theatre, educational perspectives as well as approaches which recognize the psycho-pedagogical benefits of applying various theatrical forms in education for the development and teaching of students. In addition, a new role of the educator emerged. In the second chapter research was conducted concerning not only the role of theatre as a link to society but also its contribution both to the development of social and political skills and to dealing with current social issues. In the third chapter research was conducted regarding the role of theatre as a means of enabling students to express their mentality and enter someone else's personality as well as the use of dramatization in the field of psychology.
Greek and foreign bibliography and articles, dating mainly from 2000 and on, were used to accomplish the aims of this thesis whose length sets a limitation to examining the issue in depth. However, the multilayered and multidimensional contribution of theatre to the psycho-pedagogical, physical, educational and social development of students has been realized. Hence, theatre should be incorporated into all levels of education in a more meaningful and efficient way. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |