Ο ρόλος και η επιρροή των δημοσιογράφων στη διαμόρφωση των προσωπικών τους Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης: Η περίπτωση του Twitter
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-18Συγγραφέας
Κτενίδης, Δημήτριος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μελέτη εστιάζει σε δυο σημαντικές πτυχές της δημοσιογραφίας και της επικοινωνίας: στον ρόλο του επαγγελματία δημοσιογράφου στην ψηφιακή εποχή και στις σχέσεις επιρροής που διαμορφώνονται καθώς ο δημοσιογράφος «κτίζει» τα προσωπικά κοινωνικά του δίκτυα μέσα από τα διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία χρησιμοποιεί. Στόχοι της έρευνας είναι να καταγραφεί ο ρόλος του δημοσιογράφου στην εποχή της διαδικτύωσης, να αποτυπωθεί και να αξιολογηθεί η σχέση του με το κοινό του και τέλος να διερευνηθούν οι πρακτικές εκείνες που συμβάλλουν στις σχέσεις επιρροής που επιδιώκει να ασκήσει μια μερίδα δημοσιογράφων στο κοινό της. Στο θεωρητικό τμήμα της μελέτης θα αναλυθεί μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τις συλλογικότητες αλλά και τη λειτουργία της δημοσιογραφίας: κοινωνικά δίκτυα, σχέσεις επιρροής, πυλωροί της ενημέρωσης, διαμορφωτές της κοινής γνώμης, δημοσιογραφία στην εποχή του διαδικτύου, είναι οι βασικοί θεματικοί άξονες της θεωρητικής διερεύνησης. Στο εμπειρικό τμήμα της παρούσης μελέτης θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα έρευνας στη βάση ημιδομημένων ατομικών συνεντεύξεων, που διενεργήθηκαν με διακεκριμένους Έλληνες δημοσιογράφους, οι οποίοι διατηρούν λογαριασμό στο Τwitter, είναι ενεργοί χρήστες του συγκεκριμένου μέσου και διαθέτουν ένα μεγάλο κοινό που τους ακολουθεί. Συμπληρωματικά προς τα παραπάνω, θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της ανάλυσης διαδικτυακού περιεχομένου σε ένα σύνολο από αναρτήσεις Ελλήνων δημοσιογράφων στο Twitter προκειμένου να εντοπιστούν τα υφολογικά και ρητορικά εκείνα στοιχεία που συνάδουν περισσότερο με την άσκηση δημοσιογραφικής επιρροής στο περιβάλλον του Twitter.