dc.contributor.advisor | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Ζαχαριάδου, Δάφνη | |
dc.contributor.other | Zachariadou, Dafni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-15 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-15T09:31:10Z | |
dc.date.available | 2017-09-15T09:31:10Z | |
dc.date.copyright | 2017-07 | |
dc.date.issued | 2017-09-15 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00085 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3142 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η τεκμηρίωση της χρησιμότητας ενός εναλλακτικού τρόπου διδασκαλίας του αρχαίου κειμένου, πιο «μαθητο-κεντρικού» και συμμετοχικού από τον παραδοσιακό τρόπο που διδάσκεται το μάθημα και η παρουσίαση μιας πρωτότυπης πρότασης πιλοτικής εφαρμογής της βιωματικής μεθόδου στην ύλη της Ελένης του Ευριπίδη. Σε επίπεδο μεθοδολογίας, η παρούσα διατριβή, με αφετηρία το αρχαίο δράμα, κάνει αναδρομή στις ρίζες του βιωματικού τρόπου και, αναλύοντας τις βασικές αρχές του, καταλήγει να δώσει ένα πρακτικό παράδειγμα εφαρμογής του στο αρχαιοελληνικό κείμενο της Ελένης της Γ’ Γυμνασίου. Η μελέτη μας θα στηριχθεί και σε ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου επιδιώκεται να διαπιστωθεί εάν είναι λειτουργικότερη η βιωματική διδασκαλία του κειμένου εν συγκρίσει με την παραδοσιακή. Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν είναι: βιβλιογραφικές πηγές, ελληνικές, ξένες και ξενόγλωσσες, ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και έγκριτων επιστημονικών περιοδικών, συνεντεύξεις εκπαιδευτικών, ζωντανές παρακολουθήσεις παραδόσεων μαθημάτων του αρχαίου δράματος, τόσο με τον παραδοσιακό όσο και με το βιωματικό τρόπο, αναλυτική καταγραφή και των δύο τρόπων διεξαγωγής του μαθήματος και των εντυπώσεων στους μαθητές, παρακολουθήσεις βιωματικών σεμιναρίων, πραγματοποίηση βιωματικού μαθήματος σε μαθητές που δεν έχουν μυηθεί σε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και τέλος διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας με ερωτηματολόγια βαθμιαίων, κλειστών και ανοικτών ερωτήσεων. | el_GR |
dc.format.extent | 112 σ. 30 εκ, | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατροπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.subject | Αρχαίο δράμα -- Βιωματική μέθοδος | el_GR |
dc.subject | Ancient drama -- Experimental method | el_GR |
dc.title | Η βιωματική μέθοδος project στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The work at hand aims at exploring whether a relatively new educational method, that of «creative thinking», could offer more than the conventional teaching methods in enhancing both the creative qualities of students of secondary education and their sense of social responsibility. The author believes that the inability of the average citizen to understand and cope with the acute social problems of this day, is mainly due to the sterile educational approach that have deprived him of the most valuable element of a citizen’s personality: the ability to creatively interact with fellow citizens to tackle the issues that torn modern western societies apart. Using this view as the point of departure, the new educational approach, convincingly advocated by many prominent academics and writers, is being used for study of the ancient drama «Helen» by Euripides. A totally new way of teaching the play, a way that uses all the techniques of the «creative» method to engage the students in the action of the drama and deliver more effectively its value-loaded poetry, is proposed. The results of a statistical survey, designed to decode students’ attitudes and opinions, seem to indicate that there is enough truth in the initial assertion. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |