Το θέατρο στο μάθημα της αγωγής υγείας: Μία παρέμβαση για τη φτώχεια
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προσεγγίζει το μάθημα της Αγωγής Υγείας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα την ενότητα ‘Φτώχεια’ μέσα από τη συμβολή της Θεατρικής Αγωγής. Η διατριβή διαρθρώνεται σε δύο μέρη: το θεωρητικό, όπου αναλύονται και συνδέονται μεταξύ τους οι βασικές έννοιες και μεθοδολογίες που απασχόλησαν τη διατριβή και το ερευνητικό μέρος, στο οποίο περιγράφεται η εκπαιδευτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε βασισμένη στην έρευνα δράσης σε μία τάξη δημοτικού σχολείου. Πιο αναλυτικά, στο πρώτο μέρος, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της Θεατρικής Αγωγής και οι βασικές μεθοδολογίες που επηρέασαν το θεατρικό μοντέλο της παρούσας έρευνας, με έμφαση στον κοινωνικό τους ρόλο. Ακολούθως, γίνεται περιγραφή του αντικειμένου της Αγωγής Υγείας και των βασικών εννοιών της φτώχειας, του κοινωνικού αποκλεισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης, έννοιες που απασχόλησαν άμεσα την εκπαιδευτική παρέμβαση. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται σύνδεση της Αγωγής Υγείας με τη Θεατρική Αγωγή, ενισχύοντας θεωρητικά την εκπαιδευτική παρέμβαση. Τέλος, τίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα και αναλύεται η ερευνητική μέθοδος, δηλαδή η έρευνα δράσης. Στο δεύτερο μέρος, μετά από τις απαραίτητες πληροφορίες για την τάξη που συμμετείχε, περιγράφεται αναλυτικά όλη η παρέμβαση. Η μεταπτυχιακή διατριβή ολοκληρώνεται με την ανάλυση των συμπερασμάτων που προέκυψαν μέσα από τα ερευνητικά ερωτήματα που είχαν τεθεί.