Παραστάσεις αρχαίου δράματος στο πλαίσιο των παγκύπριων σχολικών αγώνων θεάτρου (1982-2014)
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-12Συγγραφέας
Κυπριανού, Νεοφύτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή μελετά πτυχές της πρόσληψης του αρχαίου δράματος στην κυπριακή εκπαίδευση μέσω του θεσμού των Παγκύπριων Σχολικών Αγώνων Θεάτρου (1982-2014). Στη διατριβή εξετάζεται η ιστορία και η εξέλιξη των αγώνων από την αρχική τους μορφή (το φεστιβάλ σχολικού θεάτρου, που πρωτοδιοργανώθηκε το 1982) μέχρι τη μορφή που διατηρουν από το 2002 μέχρι σήμερα (Παγκύπτιοι Σχολικοί Αγώνες Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος εις μνήμη Παναγιώτη Σέργη) Παρουσιάζονται οι βασικοί όροι συμμετοχής των σχολείων σύμφωνα με τις εκάστοτε προκυρήξεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τους Παγκύπριουε Σχολικούς Αγώνες Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος και γίνεται αναφορά στα σχολεία που δημιούργησαν παράδοση ως προς τη συμμετοχή του στους αγώνες. Κατόπιν αναλύονται τα έργα που επιλέγονταν από τα σχολεία για συμμετοχήστην κατηγορία του Αρχαίου Δράματος, διερευνάται η γενεαλογία των παραστάσεων και σχολιάζεται το ύφος, η σκηνοθεσία και η ιδεολογία τους. Ακόμη διερευνάται η σύνδεση σχολικού και επαγγελματικού θεάτρου ως προς την κατηγορία Αρχαίου Δράματος την υπό εξέταση περίοδο και η πειρροή του επαγγελματικού δραματολογίου στην επιλογή έργων για παράσταση στο πλαίσιο των σχολικών αγώνων θεάτρου. Μέσα απο τη συγκέντρωση και ανάλυση πρωτογενούς αρχειακού υλικού από τις συμμετοχές των σχολείων στους αγώνες από την έναρξη του θεσμού μέχρι το 2014 εξάγονται συμπεράσματα για την αξία του θεσμού των Σχολικών Αγώνων Θεάτρου, τη σχέση του με την αντίστοιχη ελλαδική διοργάνωση (Μαθητικοί Αγώνες Θεάτρου), τις αδυναμίες/ προβλήματα που παρουσιάζει ο θεσμός με παράλληλες εισηγήσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση τους. Τέλος εξάγονται συμπεράσματα για τη συμβολή των αγώνων στην καλλιέργεια θεατρικής παιδείας στους μαθητές στην Κυπριακή εκπαίδευση.