Η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στη Β' Γυμνασίου. Θεωρία και πράξη
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας του σχολικού εγχειριδίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» της Β΄ Γυμνασίου στην Ελλάδα, με έμφαση στη διδασκαλία της γραμματικής. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται παράγοντες που διαμορφώνουν τη σύνθετη διαδικασία της διδασκαλίας, δηλαδή τα Αναλυτικά Προγράμματα και το σχολικό εγχειρίδιο, καθώς και η μεθοδολογία που ακολουθείται στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματικής. Μέσα από τη μελέτη της θεωρίας της γραμματικής επιχειρείται η εξέταση των παρακάτω ζητημάτων: α) κατά πόσο πραγματώνονται οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος και β) αν ο τρόπος με τον οποίο προσφέρεται η γνώση λαμβάνει υπόψη το γλωσσικό υπόβαθρο των μαθητών. Σύμφωνα με την παρούσα έρευνα, το σχολικό βιβλίο δεν αντικατοπτρίζει απόλυτα τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος, ενώ παράλληλα διακατέχεται από έναν παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας που αποτρέπει τους μαθητές από μια ολοκληρωμένη εκμάθηση του αρχαιοελληνικού λόγου.