Γένος και συμφωνία σε δίγλωσσους ομιλητές αγγλικής και ελληνικής γλώσσας: Μια μελέτη σε παιδιά ηλικίας 7-11 ετών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-07Συγγραφέας
Αδάμου Παναγή, Στέλλα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τον τρόπο που λειτουργεί το γραμματικό γένος στη γλωσσική συμπεριφορά μίας ξεχωριστής ομάδας δίγλωσσων ομιλητών, κάτοικων Κύπρου, με εκτενή έκθεση στην Αγγλική Γλώσσα και μερική έκθεση στην Ελληνική Γλώσσα. Για την αξιολόγηση της συμπεριφοράς του γένους στη συγκεκριμένη ομάδα ομιλητών, αναλύθηκαν τα δεδομένα υπό μορφή συνεντεύξεων που συλλέχθηκαν από οκτώ ομιλητές ηλικιών 7-11 ετών. Μέσα από την έρευνα παρατηρήθηκε ότι το φαινόμενο της ασυμφωνίας του γένους παρουσιάζεται σε όλους τους ομιλητές, σε βαθμό όμως που να μην επηρεάζει την κατάκτηση της τιμής του γένους καταλυτικά. Τα αποτελέσματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα ως προς την κανονικότητα που παρουσιάζει το φαινόμενο της ασυμφωνίας γένους, αφού στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι περιπτώσεις ασυμφωνίας , αφορούν την απόδοση ουδέτερου γένους στόχων συμφωνίας, σε θηλυκά και αρσενικά ουσιαστικά με το χαρακτηριστικό [-έμψυχο]. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από επτά κεφάλαια. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφάλαιο, διατυπώνεται το θέμα και η σημασία της έρευνας. Στο δεύτερο, παρουσιάζεται μία ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σε σχέση με το γραμματικό γένος στη νέα ελληνική και την κατάκτηση του γένους από δίγλωσσους ομιλητές. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα και οι στόχοι της έρευνας. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας, ενώ στο πέμπτο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα σε πίνακες. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύονται τα αποτελέσματα σε μία συζήτηση που ενέχει αναφορές σε θεωρητικές προεκτάσεις της έρευνας και τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο, που αποτελεί και τον επίλογο της έρευνας, παρουσιάζονται οι απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν στο κεφάλαιο τρία και τα συμπεράσματα. Επιπλέον, στο καταληκτικό κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε κάποια άλλα ευρήματα της έρευνας, που μπορούν να αποτελέσουν πεδία μεταγενέστερων ερευνών.