Social media και μάρκετινγκ / Ανάλυση περιπτώσεων που αφορούν σε πραγματικές επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-08-30Συγγραφέας
Λεωνίδου, Βασιλική
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα social media προσφέρουν μία λύση στις σύγχρονες επιχειρήσεις για την χάραξη μίας στρατηγικής Marketing με στόχο την αντιμετώπιση του συνεχώς εντεινόμενου ανταγωνισμού, προσεγγίζοντας όλο και περισσότερους πελάτες, ισχυροποιώντας το εμπορικό τους σήμα και μειώνοντας το κόστος της διαφημιστικής τους δαπάνης. Η πρακτική αυτήν έχει ονομαστεί Marketing Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και αποτελεί το αντικείμενο της παρούσας μελέτης. Συγκεκριμένα, ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση του ζητήματος της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για μάρκετινγκ από τις επιχειρήσεις. Προς το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστές ερωτήσεις, που προήλθε από το συνδυασμό ερωτήσεων δύο προϋπαρχόντων ερωτηματολογίων. Η διανομή και η συλλογή των ερωτηματολογίων έγιναν από την ερευνήτρια και το τελικό δείγμα ανήλθε σε 85 εταιρίες. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν επεξεργάστηκαν με τη χρήση στατιστικών μεθόδων περιγραφικής (Πίνακες Συχνοτήτων) και επαγωγικής (χ2 έλεγχος ανεξαρτησίας) στατιστικής. Η στατιστική ανάλυσή τους εμφάνισε την σχεδόν καθολική εφαρμογή του Marketing Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στα πλαίσια της ελληνικής πραγματικότητας, μία ευρεία αποδοχή των πλεονεκτημάτων της και μία περιορισμένη αποδοχή των μειονεκτημάτων της. Παρά την καθολική του εφαρμογή, όμως, το παραδοσιακό μίγμα marketing δεν αντικαθίσταται, αλλά τα Social Media λειτουργούν συμπληρωματικά μαζί του. Το συνηθέστερο μέσο για την εφαρμογή Marketing είναι το Facebook και το λιγότερο συνηθισμένο μέσο είναι το Pinterest. Ταυτόχρονα, αν και παρουσιάστηκε κάποιο σημάδι σχετικά με την αυξημένη χρήση του Social Media marketing από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, εφόσον για το Youtube προέκυψε μία σχετική στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση, δεν προέκυψε κάποια αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων επιχειρήσεων.