Η αποδοχή των πράσινων προϊόντων στην Κύπρο μέσω του Πράσινου Μάρκετινγκ (Green Marketing)
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) της σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Σε πρώτο επίπεδο, παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη του πράσινου μάρκετινγκ καθώς και βασικοί ορισμοί του σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία. Στη συνέχεια, ακολουθεί το κεφάλαιο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Διατυπώνονται οι ορισμοί της Εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και αναλύονται θέματα ηθικής των επιχειρήσεων και περιβαλλοντικής δικαιοσύνης. Στο επόμενο κεφάλαιο, με τίτλο Πράσινο Μάρκετινγκ και Επιχειρήσεις αναλύονται οι βασικοί λόγοι υιοθέτησης του πράσινου μάρκετινγκ και παρουσιάζεται ο ρόλος της ετικέτας πιστοποίησης. Ακολουθεί το κεφάλαιο με τις στρατηγικές του πράσινου μάρκετινγκ όπου αναφέρονται τα 4P και τα 5Ι του πράσινου μάρκετινγκ. Έπειτα, παρατίθεται η συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τα πράσινα προϊόντα και οι παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις και τις επιλογές τους. Ακολουθούν οι βασικές ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσει μια επιχείρηση για να χαρακτηριστεί πράσινη πριν από την παρουσίαση του ερωτηματολογίου για την έρευνα που διεξάχθηκε προς τους καταναλωτές με κριτήρια το φίλο, την ηλικία τους, το μορφωτικό επίπεδο και τις οικονομικές απολαβές τους. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου καθώς και γενικότερα συμπεράσματα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε στα προηγούμενα κεφάλαια.