Οργανωσιακή κουλτούρα και αλλαγή στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
Abstract
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει κυρίαρχες τάσεις ως προς τη στάση των εργαζομένων απέναντι στον τύπο κουλτούρας της επιχείρησης στην οποία απασχολούνται. Η στάση αυτή επιδρά στη δέσμευση των εργαζομένων στην επιχείρηση, στην αποδοτικότητά τους, καθώς και στην οικειοθελή υιοθέτηση των όποιων αλλαγών αποφασίζονται από τη διοίκηση της εταιρείας.
Για το σκοπό αυτό παρατίθεται το θεωρητικό υπόβαθρο της έννοιας της οργανωσιακής κουλτούρας, της ηγεσίας ως κύριο εκφραστή της οργανωσιακής κουλτούρας και της έννοιας της αλλαγής. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι μέθοδοι μέτρησης της οργανωσιακής κουλτούρας και δίνεται έμφαση στο Πλαίσιο Ανταγωνιστικών Αξιών (CVF), το οποίο αποτελεί τη βάση του Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης της Οργανωσιακής Κουλτούρας (OCAI) που χρησιμοποιείται στην παρούσα έρευνα.
Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει την τρέχουσα οικονομική κρίση επενδύοντας σε στρατηγικές που αυξάνουν τη σταθερότητα και τον έλεγχο. Επιπλέον μεγάλο ποσοστό εργαζομένων ταυτίζεται με αυτή την τακτική των επιχειρήσεων ενώ υπάρχουν και αρκετοί που θα προτιμούσαν να τολμήσουν οι επιχειρήσεις να επενδύσουν και σε κάποιες αλλαγές που θα βελτίωναν την αποτελεσματικότητα τους.