Διερεύνηση και εφαρμογή εργαλείων και τεχνικών σχεδιασμού για το Marketing με σκοπό τη διαμόρφωση επιχειρηματικής στρατηγικής. Η περίπτωση της εταιρίας Ζαριφόπουλος
Abstract
Ο σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των εργαλείων και των τεχνικών του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις του κλάδου παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στην Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα της εταιρίας Ζαριφόπουλος. Από την μελέτη της διεθνούς και ελληνικής βιβλιογραφίας, αλλά και τη μελέτη περίπτωσης της εταιρίας Ζαριφόπουλος προέκυψε ότι τα βασικά εργαλεία του μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί η εταιρία είναι το μίγμα μάρκετινγκ, η ανάλυση του περιβάλλοντος, η τμηματοποίηση – εστίαση και τοποθέτηση, η στρατηγική επικοινωνίας με τη χρήση του διαδικτύου, το μάρκετινγκ σχέσεων, η διατύπωση του σχεδίου μάρκετινγκ και το event marketing. Στην εταιρία Ζαριφόπουλος, ο πελάτης αποτελεί το επίκεντρο της λειτουργίας του μάρκετινγκ, δίνοντας έμφαση στην προσέγγιση του μάρκετινγκ σχέσεων. Όσον αφορά τους ανταγωνιστές της εταιρίας Ζαριφόπουλος, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν κάποια εργαλεία του Marketing, όμως, πολύ λίγες από τις εταιρίες του κλάδου, παρόλα αυτά, χρησιμοποιούν με ολοκληρωμένο και στοχευμένο τρόπο το Marketing. Προτιμάται κυρίως το άμεσο μάρκετινγκ και το διαδικτυακό μάρκετινγκ, ενώ οι δαπάνες για το μάρκετινγκ είναι χαμηλές στον κλάδο. Η λειτουργία του τμήματος μάρκετινγκ στην εταιρία Ζαριφόπουλος είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ανάλυση του περιβάλλοντος, καθώς επιδιώκει να εντοπίζει και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες, αλλά και να αντιμετωπίζει τις απειλές. Όσον αφορά τη συμβολή του μάρκετινγκ στη επιτυχία της εταιρίας, προέκυψε πως το μάρκετινγκ αποτελεί μια σημαντική λειτουργία για την εταιρία Ζαριφόπουλος καθώς η επικέντρωση στον πελάτη αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας της εταιρίας. Μάλιστα, παρά την οικονομική κρίση, η εξεταζόμενη εταιρία δεν έχει μειώσει σε μεγάλο βαθμό τις δαπάνες για το μάρκετινγκ. Συνολικά, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η εταιρία Ζαριφόπουλος χρησιμοποιεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο μάρκετινγκ. Χρησιμοποιεί τα περισσότερα από τα γνωστά εργαλεία και πρακτικές του μάρκετινγκ, τόσο στους εξωτερικούς, όσο και στους εσωτερικούς της πελάτες, όμως υπάρχουν και βελτιώσεις που θα πρέπει να γίνουν στη λειτουργία του.