Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η μετάβαση από την αναλογική στη ψηφιακή απεικόνιση - Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση ασθενών από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας στο Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Γ. Ν. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΔΜΥ-2017-00392.pdf (619.9Kb)
    Ημερομηνία
    2017-06-16
    Συγγραφέας
    Πετρόπουλος, Πέτρος-Σπυρίδων
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Βιβλιογραφική ανασκόπηση: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, απασχολεί σημαντικά τόσο τους αρμόδιους φορείς στο χώρο της πολιτικής της υγείας όσο και τους χρήστες, καθώς διαμορφώνει το επίπεδο της υγείας των πολιτών και την ποιότητα της ζωής τους. Για το λόγο αυτό, η αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι μία πολύ σημαντική διαδικασία, η οποία πραγματοποιείται μέσα από τη βοήθεια της χρήσης κάποιων δεικτών. Η ικανοποίηση που λαμβάνουν οι χρήστες από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας αποτελεί έναν από τους δείκτες που χρησιμοποιούνται ευρέως με σκοπό τη διερεύνηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και των αποτελεσμάτων της. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, τόσο πριν όσο και μετά την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης καταδεικνύουν την σημαντική ικανοποίηση που έχουν λάβει οι χρήστες από τις υπηρεσίες υγείας, η οποία διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο από την προσπάθεια που καταβάλουν οι επαγγελματίες υγείας. Ωστόσο, οι έρευνες αυτές δεν προχωρούν σε σύγκριση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας πριν και μετά την εκδήλωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, δημιουργώντας ερευνητικό κενό. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αποτίμηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας που παρέχονται στο Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, μετά την αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και σε περίοδο οικονομικής ύφεσης. Μεθοδολογία: Για την πρωτογενή έρευνα χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένα η ποσοτική προσέγγιση. Στην έρευνα συμμετείχαν 97 χρήστες των υπηρεσιών υγείας του Ακτινοδιαγνωστικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείο Καστοριάς. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελείται από 4 κλίμακες, εκ των οποίων η πρώτη διερευνά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, η δεύτερη την ικανοποίηση των ασθενών, στην οποία χρησιμοποιείται η κλίμακα των Αλετρά και συν. (2007), στην τρίτη η κλίμακα που διερευνά τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η τέταρτη ενότητα, η οποία διερευνά την επίδραση της αναβάθμισης του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Στην τέταρτη ενότητα χρησιμοποιούνται οι 22 ερωτήσεις από το εργαλείο SERVQUAL το οποίο τροποποιήθηκε για να ταιριάζει σε νοσοκομειακό περιβάλλον. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας έγινε αντιληπτό, ότι οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας του Ακτινοδιαγνωστικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, είναι αρκετά ικανοποιημένοι από το σύνολο των υπηρεσιών που λαμβάνουν. Επίσης, αρκετά ικανοποιημένοι φαίνεται να είναι από το ιατρικό και το παραϊατρικό προσωπικό ενώ μέτρια ικανοποίηση έχουν λάβει από τις διαδικασίες κλεισίματος ραντεβού. Ακόμη, έγινε σαφές ότι τα περισσότερα δημογραφικά χαρακτηριστικά των χρηστών υπηρεσιών υγείας, δε σχετίζονται με τον βαθμό ικανοποίησης που λαμβάνουν. Το μόνο δημογραφικό χαρακτηριστικό που φάνηκε να σχετίζεται αρνητικά με την ικανοποίηση που λαμβάνουν είναι το μορφωτικό επίπεδο. Επιπρόσθετα, έγινε εμφανές ότι οι συμμετέχοντες συμφωνούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό ότι η αναβάθμιση του εξοπλισμού συμβάλλει στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας ενώ θεωρούν πάρα πολύ σημαντική την ποιότητα στο εργαστηριακό τομέα της υγείας καθώς και ότι πιστεύουν πως η μονάδα του Ακτινοδιαγνωστικού είναι πλήρως στελεχωμένη από ανθρώπινο δυναμικό, ενώ θεωρούν ότι η μονάδα του Ακτινοδιαγνωστικού έχει ελλείψεις σε αναλώσιμα, λόγω της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας. Συμπεράσματα: Η διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, θα πρέπει να λάβει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τεχνικές που αφορούν στην διοίκηση ολικής ποιότητας και στην παρακίνηση των επαγγελματιών υγείας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2861
    Συλλογές
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013