Show simple item record

dc.contributor.advisorΓραμματάς, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΑλλαγιώτη, Αικατερίνη
dc.contributor.otherAllagioti, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-23
dc.date.accessioned2017-02-23T10:13:54Z
dc.date.available2017-02-23T10:13:54Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2017-02-23
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00070el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2830
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σχολικός εκφοβισμός (Bullying) είναι μια πραγματικότητα με παγκόσμιες διαστάσεις στο σύγχρονο σχολείο και που μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στη διαδικασία μάθησης και στην ψυχική υγεία των παιδιών. Σε παγκύπρια έρευνα που διεξήχθη το 2006-2007 στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δάφνη ΙΙ έδειξε ότι ένας στους δυο μαθητές πιστεύει ότι ένας τουλάχιστον συμμαθητής του υπήρξε θύμα σωματικού εκφοβισμού. Το εκπαιδευτικό δράμα και οι τεχνικές του (μέθοδοι) ως μέσο έκφρασης και δημιουργίας αποτελούν μια αποτελεσματική βιωματική καινοτόμο μέθοδο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού καθώς και ένα ευρύτερο παιδαγωγικό εργαλείο για την μάθηση και αντιμετώπιση άλλων κοινωνικών προβλημάτων. Μέσα από τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στον ψυχικό και πνευματικό τους κόσμο καθώς και να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και σχέσεις συνύπαρξης και συνεργασίας με τους συμμαθητές τους. Η συνεχής αύξηση των ποσοστών του σχολικού εκφοβισμού οδήγησε στη δημιουργία εφαρμογής προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου όπως είναι το πρόγραμμα “Remove the Power” που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία. Το πρόγραμμα ακολουθεί βασικές μεθόδους και τεχνικές του εφαρμοσμένου θεάτρου(Applied Theater) (process drama, devising theater, social theater, κλπ.) αποδεικνύοντας ότι οι τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος είναι οι καταλληλότερες για ευαισθητοποίηση γύρω από κοινωνικά θέματα αφού προσφέρουν την εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης.el_GR
dc.format.extentix, 53 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel_GR
dc.subjectSchool bullyingel_GR
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμός -- Προγράμματα πρόληψηςel_GR
dc.subjectSchool Bullying -- Prevention programmesel_GR
dc.titleΘεατρικές τεχνικές (Μέθοδοι) στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Το πρόγραμμα Remove the Powerel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBullying is a reality with global dimensions in contemporary schools that can be an obstacle in the process of learning and in the psychology of children. During a research done in Cyprus in 2006-2007, under the European Programme “Daphnie 2”, it showed that one in two students believe that at least one of their fellow students was a victim of physical bullying. Drama in Education and its techniques (methods) as a mean of expression and creativity constitutes an effective, experiential and innovative method of dealing with school bullying as well as a wider pedagogical tool in teaching. Also, it can even help to deal with other social problems. Through the techniques of Drama in Education, students have the opportunity to go in depth with their emotional and spiritual world. Furthermore, they can improve their social skills and their coexistence and cooperation with other students. Continuous increase of bullying in schools led to the introduction of programmes for the prevention and mitigation of such phenomena. One example of such a programme is “Remove the Power” which is presented in this dissertation. This programme follows the basic methods and techniques of Applied Theatre (process drama, devising theatre, social theatre etc) proving that Drama in Education techniques are suitable for raising awareness around social issues since they offer experience in the process of learning.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record