dc.contributor.advisor | Παπαϊωάννου, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Αναστασοπούλου, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.other | Anastasopoulou, Constantina | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-02-15 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-16T08:15:49Z | |
dc.date.available | 2017-02-16T08:15:49Z | |
dc.date.copyright | 2016-12 | |
dc.date.issued | 2017-02-16 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2017/00012 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2803 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η μουσειακή μάθηση - εκπαίδευση έχει αναδειχθεί πλέον σε κύριο και καθοριστικό παράγοντα της σύγχρονης μουσειακής λειτουργίας.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζονται, ως μελέτη περίπτωσης, τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Ηρακλειδών, ενός σύγχρονου ελληνικού μουσείου που βασίζεται στο τρίπτυχο «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά», καθώς και στην εκλαΐκευση της επιστήμης.
Κυρίως μέσα από την προσωπική επιτόπια έρευνα, από συνεντεύξεις με στελέχη του μουσείου και υπεύθυνους διεξαγωγής εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και μέσα από τη μελέτη του ιστότοπου του Μουσείου Ηρακλειδών και των μέσων κοινωνικής του δικτύωσης, το Μουσείο Ηρακλειδών, αναδεικνύεται ως ένα μουσείο με κατεξοχήν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, ως ένα περιβάλλον άτυπης μάθησης.
Το Μουσείο Ηρακλειδών, είναι ένα μουσείο με πλούσια εκπαιδευτική δράση, που αξιοποιεί σε σημαντικό βαθμό, τις σύγχρονες μουσειοπαιδαγωγικές θεωρίες, μεθόδους, εργαλεία και γενικά τα σύγχρονα μουσειακά δεδομένα, προκειμένου να επικοινωνήσει το έργο του σε ένα ευρύ και ποικίλο κοινό, με έμφαση στο σχολικό - παιδικό κοινό, αλλά και να συνδεθεί με την κοινωνία - κοινότητα, που το περιβάλλει, ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ωστόσο, μικρές βελτιώσεις μπορούν να γίνουν προκειμένου το Μουσείο Ηρακλειδών να ενισχύσει το εκπαιδευτικό του έργο. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, παρουσιάζονται εκπαιδευτικές προτάσεις, ακολουθώντας τις καλές πρακτικές άλλων φορέων και οργανισμών, καθώς και τις αρχές της σύγχρονης μουσειακής μάθησης, έτσι ώστε το Μουσείο Ηρακλειδών να βελτιστοποιήσει την εκπαιδευτική του δράση και να προωθήσει την ανάπτυξη συνειδητοποιημένων πολιτών, την κοινωνική συνοχή, τον διαπολιτισμικό διάλογο, την καινοτομία - δημιουργικότητα, την ενδυνάμωση της κοινότητας. | el_GR |
dc.format.extent | x, 155 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσειακή εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Museum learning | el_GR |
dc.title | Μουσείο και εκπαίδευση στη σύγχρονη εποχή. Μελέτη περίπτωσης: Το Μουσείο Ηρακλειδών: μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα και μουσειοεκπαιδευτκές προτάσεις | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Museum learning - education has become a main and decisive factor in modern museum operation.
In the present postgraduate thesis, the educational programs of the Herakleidon Museum, a current Greek museum based on the triptych "Science, Art and Mathematics" and the popularization of science, are being examined, as a case study.
Mainly through personal field research, interviews with the museum staff and with people responsible for conducting the museum’s educational programs, but also through the study of the Museum's website and social networking media, Herakleidon Museum emerges as a museum eminently educational in nature, as an informal learning environment.
Herakleidon Museum is a museum with rich educational activity that exploits in a significant extent, the current museum learning theories, methods, tools and generally the current museum data, in order to communicate its work to a wide and diverse audience, with emphasis in the school - child audiences, but also to connect with the society - the community that surrounds it, especially with the educational community.
However, minor improvements can be made, so that Herakleidon Museum can enhance its educational work. In this postgraduate thesis, educational proposals are being presented, following the good practices of other agencies and organizations, and the principles of current museum learning, so that Herakleidon Museum can optimize its educational action and promote the development of conscious citizens, social cohesion, intercultural dialogue, innovation – creativity and the empowerment of the community. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |