Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχάλης, Τάλιας
dc.contributor.authorΦίλιππα, Αθανασία
dc.contributor.otherFilippa, Athanasia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-01-18
dc.date.accessioned2017-01-18T10:11:17Z
dc.date.available2017-01-18T10:11:17Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2017-01-18
dc.identifier.otherΔΜΥ/2016/00378el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2725
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι νοσηλευτές αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο των συστημάτων υγείας, τα οποία επενδύουν στην παραγωγικότητα τους για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών υγείας. Η επαγγελματική ικανοποίηση και η παρακίνηση των νοσηλευτών είναι δύο παράμετροι στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους που έχουν συνδεθεί με την εργασιακή αποδοτικότητα και την εργασιακή συμπεριφορά. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της επαγγελματικής ικανοποίησης του νοσηλευτικού προσωπικού χειρουργείου δημόσιου ορθοπεδικού νοσοκομείου στο Ηνωμένο Βασίλειο και ο προσδιορισμός των παραγόντων υποκίνησης του. Εξετάζεται, επίσης, η σχέση επαγγελματικής ικανοποίησης-υποκίνησης. Μεθοδολογία: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2016. Συμμετείχαν 83 νοσηλευτές που εργάζονταν στο χειρουργείο του δημόσιου ορθοπεδικού νοσοκομείου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την χρήση ενιαίου ερωτηματολογίου με τρεις διακριτές ενότητες. Συγκεκριμένα, για την μέτρηση της επαγγελματικής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Job Satisfaction Survey (JSS) του P. Spector με εννέα επιμέρους παράγοντες ικανοποίησης (αμοιβή, προαγωγή, επίβλεψη, πρόσθετες παροχές, έκτακτες ανταμοιβές, λειτουργικές διαδικασίες, συνεργάτες, φύση της εργασίας και επικοινωνία) ενώ για την υποκίνηση το Motivation Scale by Kovach. Αποτελέσματα: Το 41% του δείγματος ήταν ηλικίας 40-49 ετών, ενώ γυναίκες ήταν το 72,3%. Η φύση της εργασίας, η επίβλεψη και οι συνεργάτες είναι οι ισχυρότεροι παράγοντες επαγγελματικής ικανοποίησης, ενώ οι λειτουργικές διαδικασίες η κυριότερη πηγή δυσαρέσκειας. Οι υποκινητές της εργασίας αναδείχτηκαν σχεδόν ισοδύναμοι, με τις καλές συνθήκες εργασίας να εμφανίζει μια μικρή υπεροχή. Η συσχέτιση των επιμέρους διαστάσεων επαγγελματικής ικανοποίησης ανέδειξε στατιστικά σημαντικές σχέσεις μεταξύ της πλειοψηφίας αυτών και της συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης, με μόνη εξαίρεση την διάσταση Λειτουργικές Διαδικασίες. Από τους δημογραφικούς παράγοντες που εξετάστηκαν μόνο η ηλικία, η θέση εργασίας και τα χρόνια προϋπηρεσίας φάνηκαν να επηρεάζουν τους παράγοντες επαγγελματικής ικανοποίησης. Τέλος, η συσχέτιση επαγγελματικής ικανοποίησης-υποκίνησης ανέπτυξε στατιστικά σημαντικές σχέσεις μεταξύ των επιμέρους μεταβλητών. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας συμφωνούν με την βιβλιογραφία που εστιάζει στην ικανοποίηση και την υποκίνηση των νοσηλευτών εξίσου μέσα από παράγοντες χρηματικούς και μη. Οι νοσηλευτές τείνουν να ικανοποιούνται λίγο περισσότερο από παράγοντες εσωτερικούς, γεγονός 13 που μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στην υιοθέτηση στρατηγικών κινητοποίησης του νοσηλευτικού προσωπικού. Το ״ισοδύναμο״ των παραγόντων υποκίνησης και η διαπίστωση συσχέτισης μεταξύ επαγγελματικής ικανοποίησης-υποκίνησης, αν και δεν τεκμηριώνονται επαρκώς στην διεθνή βιβλιογραφία, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και χρήζουν περαιτέρω έρευνας.el_GR
dc.format.extent102 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.subjectΝοσηλευτικό προσωπικό -- Επαγγελματική ικανοποίησηel_GR
dc.subjectNursing staff -- Job satisfactionel_GR
dc.titleΔιερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης και της υποκίνησης του νοσηλευτικού προσωπικού χειρουργείου δημόσιου ορθοπεδικού νοσοκομείου του Ηνωμένου Βασιλείουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: Nurses are the cornerstone of all healthcare systems, which invest in their productivity to deliver high quality healthcare services. Nurses' job satisfaction and motivation are two parameters closely linked to job performance and job behaviour. Purpose: The purpose of this study was to investigate the characteristics of job satisfaction of the nursing staff working in the operating theatre of a public orthopaedic hospital in the United Kingdom and to identify those factors that motivate nurses. It also tested the correlation between job satisfaction and job motivation. Sample and Methods: The survey was conducted between the period of February-March 2016. It was attended by 83 nurses working in the operating theatre of the public orthopaedic hospital in the United Kingdom. Data collection was performed using a single questionnaire with three distinct sections. Specifically, P. Spector' s Job Satisfaction Survey (JSS) was used to measure job satisfaction, which examines nine individual satisfaction items (pay, promotion, supervision, fringe benefits, contingent rewards, operating procedures, co-workers, nature of work and communication) while Motivation Scale by Kovach was used to measure motivation. Results: 41% of the sample were aged between 40-49 years old while women was 72.3%. The nature of work, supervision and coworkers were the most important job satisfaction factors while operating procedures was the main source of dissatisfaction. Job motivation factors emerged almost equivalent, with good working conditions showing a slight superiority. The correlation of individual job satisfaction items showed statistically significant relationships between the most of them and overall job satisfaction, with Operating Procedures being the only exception. Of the demographic factors examined only age, position and years of experience seemed to influence job satisfaction factors. Finally, the correlation between job satisfaction-motivation developed significant relationships between the individual variables. Conclusions: The results are consistent with the literature that focuses on nurses' job satisfaction and motivation equally through monetary and non-monetary incentives. Nurses tend to get satisfaction slightly more from internal factors, which may play an important role in the adoption of nursing staff motivation strategies. The "equivalent" of motivation factors and the findings of correlation between job satisfaction-motivation, although not sufficiently documented in the literature, are of particular interest and require further investigation. Keywords: Job satisfaction, motivation, nurseel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record