Ηλεκτρονικό εμπόριο & τουρισμός-μελέτη ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-13Συγγραφέας
Τσομπανίδου, Αναστασία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών έχουν αλλάξει καθοριστικά την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών καθώς τον τρόπο που πραγματοποιείται το εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών και οι συναλλαγές. Η αγορά και η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα, δηλαδή το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει παρουσιάσει σημαντική άνθηση κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες (Toma et al, 2013).
Ο κλάδος του τουρισμού, αναμφίβολα εξαρτάται και στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις υπηρεσίες προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, τα πληροφοριακά συστήματα στο διαδίκτυο, τα οποία μεταβάλλουν διαρκώς την λειτουργία και την ανάπτυξη της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας εξαιτίας των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών των προϊόντων και των υπηρεσιών αυτών. Ολοένα και περισσότεροι τουριστικές επιχειρήσεις και οργανώσεις αναπτύσσουν διαδικτυακές υπηρεσίες και χρησιμοποιούν τις νέες εφαρμογές της τεχνολογίας. Πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί το κυρίαρχο μέσο παρουσίασης τουριστικών πληροφοριών και αγοραπωλησίας τουριστικών υπηρεσιών (Toma et al, 2013).
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τον βαθμό διείσδυσης του διαδικτύου και των εφαρμογών του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τομέα του τουρισμού καταγράφοντας και αναλύοντας ευρήματα από την μελέτη της βιβλιογραφίας και επιστημονικής αρθρογραφίας σχετικά με την ευρύτητα της χρήσης του διαδικτύου από τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Επίσης μέσα από την έρευνα επιχειρείται η καταγραφή και αποτύπωση της παρούσας κατάστασης σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες 4 και 5 αστέρων στην γεωγραφική περιοχή τριών νομών της Βόρειας Ελλάδας, παρουσιάζοντας τις αντιλήψεις των στελεχών για την σημαντικότητα της προβολής των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο.