Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Διαχείριση παραπόνων ασθενών σε τρία δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΜΥ-2011-00067.pdf (5.724Mb)
    Date
    2012-02-22
    Author
    Μινάκη, Πλουμίτσα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Εισαγωγή: Τα παράπονα στα νοσοκομεία είναι απόρροια της δυσαρέσκειας των ασθενών ή των συνοδών τους, όταν οι εμπειρίες που βιώνουν κατά την παροχή των υπηρεσιών υγείας δεν ικανοποιούν τις προσδοκίες τους. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση της διαδικασίας διαχείρισης των επίσημων-γραπτών παραπόνων στα δημόσια νοσοκομεία, αλλά και της συμβολής της, ως εργαλείο συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας. Μέθοδος: Η έρευνα διεξήχθη σε ένα ειδικό και δύο γενικά πανεπιστημιακά νοσοκομεία της περιοχής των Αθηνών. Συλλέχθηκαν 105 επιστολές παραπόνων, με τις απαντήσεις τους, όπου υπήρξαν, που υποβλήθηκαν το χρονικό διάστημα 2008-2010 και ελήφθησαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις από δύο μέλη της τριμελούς επιτροπής προάσπισης δικαιωμάτων του πολίτη κάθε νοσοκομείου. Για την επεξεργασία τους, πραγματοποιήθηκε τόσο ποσοτική, όσο και ποιοτική ανάλυση του περιεχομένου των επιστολών, καθώς και θεματική ανάλυση των συνεντεύξεων. Αποτελέσματα: Τα σημαντικότερα από τα προβλήματα που καταγγέλλονται είναι το αναποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών (32,1%), η ανάρμοστη συμπεριφορά του προσωπικού (24,7%), η ανεπαρκής ιατρονοσηλευτική περίθαλψη των ασθενών (21,8%), η ελλιπής επικοινωνία ανάμεσα στο νοσοκομείο και τους πολίτες (20,6%) και ο υπερβολικός χρόνος αναμονής (19,0%). Σχεδόν οι μισοί από τους παραπονούμενους εκφράζουν την επιθυμία το συμβάν να γίνει γνωστό σε ανώτερο διοικητικά επίπεδο, με περίπου έξι στους δέκα να απαιτούν τη λήψη μέτρων προς επίλυση των αναφερόμενων προβλημάτων ή τιμωρία των κατονομαζόμενων παραβατών. Συμπεράσματα: Οι Διοικητές των νοσοκομείων συνήθως αρνούνται ή διαψεύδουν οποιαδήποτε σοβαρή κατηγορία, ενώ οι μη ανεξάρτητες επιτροπές διστάζουν να αποφανθούν ξεκάθαρα και να προτείνουν κυρώσεις στους υπαίτιους, λύση στο πρόβλημα ή ανάληψη ορισμένης διορθωτικής δράσης. Τελικά, ο συγκεκριμένος τρόπος διαχείρισης των παραπόνων όχι μόνο δεν λειτουργεί ως εργαλείο για αποτελεσματική διοίκηση, αλλά ούτε καν ως μηχανισμός αποσυμπίεσης και ανατροφοδότησης για τους πολίτες. Αποτελεί δε, επιβεβαίωση ενός αυταρχικού συστήματος που δεν σέβεται επαρκώς τους ασθενείς και δεν μαθαίνει από τα λάθη του, αφού δεν τα αναγνωρίζει.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/252
    Collections
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013