Διαχείριση έργων και ποιότητα - Η επιρροή της ποιότητας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των έργων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-01Συγγραφέας
Γεωργίτση, Χρυσή
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Χρόνια τώρα, ειδικοί της ποιότητας ισχυρίζονται πως η διαχείριση της ποιότητας αποτελεί για τις επιχειρήσεις ένα μέσο παρακολούθησης, μέτρησης, ελέγχου και κυρίως βελτίωσης των δραστηριοτήτων τους. Με αυτά τα δεδομένα και παρακολουθώντας τις επιχειρήσεις να αλλάζουν κατεύθυνση και νοοτροπία σε ότι αφορά την οργάνωση των εργασιών που εκτελούν κατά έργα, επιχειρούμε μέσα από την παρούσα εργασία να ερευνήσουμε τη βαρύτητα που δίνουν συγκεκριμένοι κλάδοι του επιχειρηματικού κόσμου στη διαχείριση της ποιότητας, εάν πράγματι αντιλαμβάνονται ότι η ποιότητα επηρεάζει σημαντικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών τους κατά πόσο εφαρμόζουν τα εργαλεία και τις τεχνικές που έχουν κατά καιρούς αναπτυχθεί.
Πιο συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να ερευνηθούν οι κλάδοι των κατασκευαστικών / τεχνικών έργων και συμβουλευτικών υπηρεσιών στην περιοχή της Κύπρου. Αφορμή για την ανάπτυξη του θέματος της εργασίας αποτέλεσε η συνέχιση των αποτυχιών των έργων και οι μεγάλες καθυστερήσεις ή /και υπερβάσεις κόστους που αντιμετωπίζουν.
Ο βασικός σκοπός της μεταπτυχιακής εργασίας είναι, μέσα από τη μελέτη ενός αριθμού επιχειρήσεων που διαχειρίζονται έργα, να αποδείξει εάν και κατά πόσο γίνεται κατανοητή, από τους εμπλεκόμενους στο έργο, η σημαντικότητα του ρόλου της ποιότητας για την πορεία, τα χαρακτηριστικά και το αποτέλεσμα του έργου και να εξετάσει κατά το ανθρώπινο δυναμικό αναζητεί και χρησιμοποιεί τεχνικές και εργαλεία που δύνανται να διευκολύνουν την εργασία τους και να ελαχιστοποιήσουν τις αστοχίες τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα συμπεράσματα που εξήχθησαν είναι ότι κατά γενική αποχή τα στελέχη που εμπλέκονται στη διαχείριση έργων, θεωρούν ότι η διαχείριση της ποιότητας παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς επηρεάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των έργων. Συμπεραίνεται επίσης, ότι παρότι οι εμπλεκόμενοι στα έργα, πιστεύουν ότι η εφαρμογή της ποιότητας συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία τους και δηλώνουν εξοικειωμένοι με πολλά από τα εργαλεία ποιότητας, η συχνότητα εφαρμογής των περισσότερων από αυτά είναι αρκετά χαμηλή.