Διερεύνηση και σύγκριση των απόψεων του υγειονομικού προσωπικού και των ασθενών σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας σε δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικής
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2012-02-21Συγγραφέας
Ανδρικοπούλου, Ιουλία
Τουμπέκη, Ειρήνη-Μαργαρίτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην σύγχρονη εποχή το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητα της παρεχόμενης περίθαλψης. Η έννοια της ποιότητας είναι πολύπλοκη και δύσκολη να προσδιορισθεί ποσοτικά. Διαφορετικά αντιλαμβάνονται την ποιότητα οι επαγγελματίες υγείας και διαφορετικά οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας. Η μέτρηση της ικανοποίησης που αισθάνονται οι επαγγελματίες υγείας τόσο από το επάγγελμά τους όσο και από τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους ασθενείς, ταυτόχρονα με τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από την παρεχόμενη φροντίδα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών υγείας.
Σκοπός της έρευνάς μας είναι η διερεύνηση της άποψης των επαγγελματιών υγείας και του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας σε δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικής και τέλος, η σύγκριση των απόψεων τους.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δύο δομημένων ερωτηματολογίων και με κλειστές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, τα οποία διανεμήθηκαν προσωπικά στους ασθενείς και στους επαγγελματίες υγείας. Το υλικό αποτέλεσαν 313 ασθενείς και 278 επαγγελματίες υγείας (ιατροί και νοσηλευτές) από τρία δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικής.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την επεξεργασία των απαντήσεων δείχνουν υψηλό βαθμό ικανοποίησης από την παρεχόμενη φροντίδα συνολικά τόσο από τους ασθενείς όσο και από τους επαγγελματίες υγείας. Ειδικότερα και οι δύο ομάδες του δείγματος εμφανίζουν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης σε σχέση με την ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας τους, την αξιολόγηση του πόνου και την αναζήτηση συγκατάθεσης για τις θεραπευτικές διαδικασίες. Διαπιστώθηκαν, όμως, και από τις δύο ομάδες χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης στη διερεύνηση των κοινωνικών, ψυχολογικών και θρησκευτικών αναγκών των ασθενών καθώς και στη δυνατότητα έκφρασης ικανοποίησης ή δυσαρέσκειας από την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η ικανοποίηση και στις δύο ομάδες του δείγματος είναι υψηλή, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε επιμέρους τομείς, όπως αυτός της ενημέρωσης, του σεβασμού της προσωπικότητας του ασθενή και της έκφρασης ικανοποίησης από την παρεχόμενη φροντίδα.