Αξιολόγηση της επίδρασης των κοινωνικών δικτύων στο σχεδιασμό και υλοποίηση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα της Ελλάδας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-07-20Συγγραφέας
Καραμπαχτσής, Σταύρος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να αναλυθεί το ζήτημα της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις δημόσιες υπηρεσίες της Ελλάδας, ως πλατφόρμες παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφία και τα παραδείγματα άλλων χωρών, ιδίως των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, καταδεικνύεται πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν εργαλείο για την επίτευξη μίας καλύτερης διακυβέρνησης, αυξάνοντας τη συμμετοχή των πολιτών στο κυβερνητικό έργο και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν προταθεί διάφορα μοντέλα ωριμότητας με απώτερο στόχο την επίτευξη ενός μοντέλο Government 2.0.
Παρά τα οφέλη από τη χρήση των online κοινωνικών δικτύων από μέρους των κυβερνήσεων στο δημόσιο τομέα, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, ακολουθώντας ένα μάλλον αναχρονιστικό και γραφειοκρατικό μοντέλο στο δημόσιο τομέα. Η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από αρκετές αδυναμίες στο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της. Η Εθνική Στρατηγική για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση 2014-2016 είχε ως στόχο της τη δημιουργία ενός συστήματος e-Government, μέσα από τη δημιουργία της Διαύγειας, του Open Gov και της Νησίδας ‘ΣΥΖΕΥΞΙ’, προς τον σκοπό της ενίσχυσης της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών, της οικοδόμησης σχέσεων εμπιστοσύνης μαζί τους, αλλά και της περαιτέρω ενίσχυσης της επικοινωνίας με τους πολίτες, μέσω διαδικτυακών τόπων. Ωστόσο, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από μέρους των δημόσιων οργανισμών στην Ελλάδα είναι περιορισμένη και δεν εντάσσεται σε μία συνολική στρατηγική.
Προς αυτόν τον σκοπό, προτείνεται η δέσμευση της ηγεσίας, η ενημέρωση των υπαλλήλων, αλλά και των πολιτών σχετικά με τα οφέλη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς ένα μοντέλο Government 2.0, καθώς και η ένταξη της δημιουργίας προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσα από μία συνολική και συνεκτική στρατηγική, που θα δίνει έμφαση στον πολίτη και την ανατροφοδότηση, ως βασικό στοιχείο βελτίωσης του μοντέλου Government 2.0.