Η ποιότητα υπηρεσιών των δημόσιων επιβατικών μεταφορών στην Λευκωσία (ΟΣΕΛ) και ο βαθμός ικανοποίησης των επιβατών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-07-19Συγγραφέας
Παρμακλή, Στέλλα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Οι Δημόσιες Επιβατικές Μεταφορές έχουν ως στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των δυσάρεστων περιβαλλοντικών επιπτώσεων από αυτή.
Η ποιότητα παροχής υπηρεσιών και η ικανοποίηση του επιβατικού κοινού αποτελούν προϋπόθεση για την βελτίωση της ελκυστικότητας των Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών προκειμένου να κρατήσουν αφοσιωμένους τους υφιστάμενους πελάτες-επιβάτες αλλά και να προσελκύσουν νέους.
Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις Δημόσιες Επιβατικές Μεταφορές στην Λευκωσία (ΟΣΕΛ) καθώς και ο βαθμός ικανοποίησης των επιβατών από αυτές. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη «έρευνα ικανοποίησης επιβατών» με προσωπική συνέντευξη και ερευνητικό εργαλείο ερωτηματολόγιο με δείγμα 250 επιβατών.
Για τη διερεύνηση της ποιότητας υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο SERVPERF. Από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε στατιστικά θετική συσχέτιση της συνολικής ικανοποίησης των επιβατών με τις 5 διαστάσεις της ποιότητας. Η μέση συνολική ικανοποίηση των επιβατών είναι 7,78 από το 10. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα συμβάλουν στη λήψη μέτρων για αντιμετώπιση των αδυναμιών του συστήματος. Ένα από αυτά είναι ο επανασχεδιασμός και προγραμματισμός των δρομολογίων για να συμβαδίζουν με τις ανάγκες των επιβατών.