Show simple item record

dc.contributor.advisorΦανουράκη, Κλειώ
dc.contributor.authorΚάνθερ, Μαρία
dc.contributor.otherKanther, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-11
dc.date.accessioned2016-07-11T11:30:35Z
dc.date.available2016-07-11T11:30:35Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-11
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00042el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2398
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο θέμα της ερευνήτριας στηρίζεται στην θεατρική παράσταση «Μπουρμπουλομπερδέματα» την οποία έγραψε το 2014 και ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία στην Κύπρο τον Ιανουάριο του 2016. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου εγχειρήματος ήταν το γεγονός ότι έπαιξαν όλους τους ρόλους παιδιά από 7 μέχρι 16 ετών. Η ερευνήτρια επικεντρώθηκε σε αυτή την ιδιαιτερότητα καθώς επίσης και στα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν μέχρι να φτάσουν στο τελικό στάδιο της παρουσίασης και στο πώς αυτά επηρέασαν αρνητικά ή θετικά τα μέλη της ομάδας. Βασικά ερευνητικά ερωτήματα που αναλύονται είναι: • Πώς η συμμετοχή των παιδιών ως ηθοποιών και γενικότερα ως συντελεστών μιας παράστασης συμβάλλει στην ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη; • Ποιές είναι οι ανάγκες ενός κοινού ανήλικων θεατών και ποιές οι δυσκολίες στην υλοποίηση του; • Ποιους πρακτικούς τρόπους μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ερευνητής/εκπαιδευτικός του θεάτρου για να μπορέσει να μεταδώσει το ρόλο σε ένα παιδί; • Τι κερδίζει το παιδί μέσα από αυτούς τους πρακτικούς τρόπους και από τη συμμετοχή του σε μία θεατρική παράσταση; Στη συγκεκριμένη διατριβή αναλύονται οι παιδαγωγικές και καλλιτεχνικές επιδιώξεις του θεάτρου στην εκπαίδευση. Αναλύονται επίσης τεχνικές και ιδιότητες του δράματος και το πώς αυτές λειτουργούν θετικά στην εκμάθηση των ρόλων. Η διατριβή εστιάζει στην επίδραση που έχει το θέατρο στην ψυχολογία των παιδιών ηθοποιών. Επίσης θα δοθεί βαρύτητα την πολυμορφικότητα του θεάτρου ανήλικων θεατών καθώς και σε όλες τις παιδαγωγικές, ψυχολογικές, αισθητικές και καλλιτεχνικές παραμέτρους. Η διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο περιλαμβάνει μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία του θεάτρου για παιδιά καθώς και έρευνα και ανάλυση του θεωρητικού πεδίου για τις ανάγκες των ανήλικων θεατών, τις ιδιαιτερότητές τους και τις μορφοπαιδευτικές ιδιότητες του θεάτρου. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει έρευνα και ανάλυση σε πρακτικό επίπεδο με βάση την εμπειρία της ερευνήτριας από τα εργαστήρια σε δεκαεφτά παιδιά. Αναλύονται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για να μάθουν τα παιδιά τους ρόλους καθώς και ποιες οι επιπτώσεις των τεχνικών στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των μελών της συγκεκριμένης ομάδας.el_GR
dc.format.extent77 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγική -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.title"Μπουρμπουλομπερδέματα". Θέατρο από παιδιά, γα παιδιά. Μια ειδική περίπτωση θεάτρου για ανήλικους θεατέςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe research is primarily based on the successful theatre production "Bourbouloberdemata" which the researcher wrote and directed herself in January 2016. Of key significance is the fact that all the roles in the show were performed by children aged between 7 and 16 years old. The research focuses on the impact, whether positive or negative, of performing in the show itself and the entire build up of rehearsals and workshops, on all the members of the theatre ensemble. The driving research questions examine how drama for children influences their development of intrapersonal and interpersonal factors, what needs should children’s drama address and how can this be successfully achieved. The research will also explore practical ways in which one could help a child assimilate a role and how that in turn impacts the child participating in the drama production. The thesis discusses the pedagogical and indeed the influence of using drama within education. Furthermore it discusses specific tools and techniques widely used in drama for the purposes of role learning and assimilation. The thesis has a particular focus on the impact of participating in theatre on child-actors personal development. However, the influence of theatre on the audience is also examined across all parameters. The thesis is split into two sections. The first provides a brief historical account of children’s theatre, in addition to reviewing the current theoretical frameworks in this field as it pertains to child development and education. The second part, presents the authors findings based on her own personal experience of staging the production "Bourbouloberdemata" with 18 children; what techniques and tools were employed to help the children learn and successfully perform their roles in the show as well as the impact of this on their psychosocial development.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record