Οργάνωση και λειτουργία επιμορφωτικών προγραμμάτων για ενήλικους στα ΑΕΙ: Η περίπτωση του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-07-05Συγγραφέας
Γωγάκη, Ηλιάννα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η επιμόρφωση αποτελεί βασικό αίτημα των σύγχρονων κοινωνιών, εξ αιτίας των αυξημένων αναγκών προσαρμογής των ανθρώπων στη ραγδαίως μεταβαλλόμενη κοινωνία. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τα επιμορφωτικά προγράμματα που προσφέρονται από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πανεπιστήμια) και συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, αν και κατά πόσο αυτά ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταρτιζόμενων και πόσο τους βοηθούν να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες βάσει του περιγράμματός τους. Η έρευνα διεξήχθη κατά την περίοδο Νοεμβρίου – Δεκέμβριου 2015 στη Ρόδο. Ήταν επιτόπια και ως βασική μέθοδος επιλέχτηκε η μελέτη περίπτωσης, έχοντας ως κύριο μεθοδολογικό εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη. Το δείγμα μας ήταν 15 άτομα (7 άνδρες και 8 γυναίκες). Τα άτομα αυτά συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Αρχές Διοίκησης, Ηγεσία και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων».
Από τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας προκύπτει ότι, οι κύριοι λόγοι συμμετοχής σ’ ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα είναι προσωπικό ή/και επαγγελματικό ενδιαφέρον, η ανάπτυξη νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων, απαραίτητων για την εργασιακή εξέλιξη, η κατάκτηση νέων γνωστικών αντικειμένων και ο τρόπος προσφοράς ενός προγράμματος (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως). Φυσικά, όλοι υποστηρίζουν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, καθώς είναι πιο ευέλικτη. Οι κύριες προσδοκίες των καταρτιζόμενων είναι η βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων, η απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων και η ευελιξία του προγράμματος ως προς τα ζητήματα μελέτης και αξιολόγησης. Δυστυχώς, όπως τόνισε το δείγμα μας, δεν υπήρξε διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών τους πριν την πραγματοποίηση του προγράμματος. Δυσκολίες ως προς τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, κατανόησης εκπαιδευτικού υλικού και επικοινωνίας με τους διδάσκοντες δεν εντοπίστηκαν. Η βασική πρόταση του δείγματος για να καταστούν περισσότερο ελκυστικά τα επιμορφωτικά προγράμματα που προσφέρονται με την εξ αποστάσεως μέθοδο, είναι η μείωση του κόστους, και για να καταστούν πιο γνωστά, είναι η αύξηση της διαφήμισης και τον τρόπων προώθησής τους, προτείνοντας παράλληλα πιθανούς τρόπους βελτίωσης. Υποστηρίζουν ότι τα οφέλη που έλαβαν σε γνωστικό επίπεδο ήταν αρκετά, τονίζοντας την επαγγελματική αξιοποίησή του με τη βελτίωση της θέσης εργασίας τους.