Εφαρμογή καλών πρακτικών για τη βελτίωση της ποιότητας στη Μονάδα Υγείας - ΠΕΔΥ Έδεσσας
Abstract
Εισαγωγή: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες είναι προσδιοριστικός παράγοντας της προαγωγής της υγείας των πολιτών, της βελτίωσης των μονάδων υγείας, αλλά και της ικανοποίησης των ασθενών. Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί το καλύτερο μέτρο αξιολόγησης της ποιότητας της υγείας και μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν καλές πρακτικές για τη βελτίωση της ποιότητας στις μονάδες υγείας και πιο συγκεκριμένα στο ΠΕΔΥ Έδεσσας, το οποίο έχει επιλεχθεί ως μελέτη περίπτωσης.
Μεθοδολογία: Για τους σκοπούς αυτής της έρευνας θα χρησιμοποιηθεί η πρωτογενής και η δευτερογενής έρευνα. Η πρωτογενής έρευνα θα στηριχθεί σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που θα σχεδιαστεί από την ερευνήτρια με βάση προηγούμενες μελέτες και έρευνες και θα διανεμηθεί στους εργαζομένους του ΠΕΔΥ Έδεσσας, ενώ η δευτερογενής έρευνα θα στηριχθεί στη μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας.
Αποτελέσματα: Η σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας έγκειται στο ότι η υγεία είναι το πιο πολύτιμο αγαθό, αλλά και δικαίωμα, του ανθρώπου. Παρόλα αυτά, το ΠΕΔΥ Έδεσσας αντιμετωπίζει προβλήματα σε καίριες περιοχές οργάνωσης και λειτουργίας του. Επίσης, χρησιμοποιούνται ορισμένοι δείκτες μέτρησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, αλλά ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής. Τέλος, σε μέτριο βαθμό υπάρχει ευαισθητοποίηση εργαζομένων σε θέματα ποιότητας.
Συμπεράσματα: Κρίνεται σημαντική η ευαισθητοποίηση και ενεργός συμμετοχή και δέσμευση των εργαζομένων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης και διασφάλισης της ποιότητας, καθώς και η υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τη συγκεκριμένη μονάδα υγείας.