Ανάπτυξη μιας εφαρμογής διαδικτυακού παιχνιδιού με εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά σε πλατφόρμα κινητού υπολογισμού και αξιολόγηση της
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-04-08Συγγραφέας
Καστρινάκης, Πέτρος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Τα παιδιά σήμερα από την προσχολική ηλικία και κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής τους περιόδου, έχουν πρόσβαση στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογίας ως σημαντικό μέρος της καθημερινής τους ζωής. Κατά συνέπεια αποκτούν από νωρίς εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οι κινητές πλατφόρμες (έξυπνα κινητά τηλέφωνα, tablets, κ.τ.λ.). Ενώ έχει ήδη αναπτυχθεί μια πληθώρα εφαρμογών γι’ αυτές τις πλατφόρμες, υπάρχει σημαντική έλλειψη λογισμικών με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και κυρίως με υποστήριξη πολλών παικτών ταυτόχρονα (multiplayer) από διαφορετικές κινητές πλατφόρμες σε τοπικό επίπεδο. Επιπλέον, η πλειοψηφία των διαθέσιμων
εφαρμογών δεν είναι στην ελληνική γλώσσα. Στόχος αυτής της διατριβής είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας δικτυακής εφαρμογής‐παιχνιδιού σε πλατφόρμα κινητού υπολογισμού με εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιώντας τις αρχές της αντικειμενοστρεφούς τεχνολογίας. Η εφαρμογή έχει ψυχαγωγικό, συνεργατικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, προσπαθώντας παράλληλα να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχουν οι σύγχρονες πλατφόρμες κινητού υπολογισμού (όπως για παράδειγμα η αίσθηση του περιβάλλοντος μέσω αισθητήρων, κτλ), με υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας. Η εφαρμογή θα χρησιμοποιεί, είτε σύνδεση Bluetooth, είτε Wi‐Fi για τη σύνδεση μεταξύ των συσκευών και η διεπαφή θα
παρέχει υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας. Ο «Λαβύρινθος», το παιχνίδι για φορητές συσκευές Android που επιχειρείται να αναπτυχθεί, αφορά λαβύρινθους με τυχαία μονοπάτια. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές διαδρομές, όπου εμφανίζονται μερικές Σφίγγες με αινίγματα πληροφορικής επιπέδου πέμπτης – έκτης δημοτικού και διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με την ερώτηση που θα κάνουν. Ο παίκτης επιλέγει και πέφτει κάθε τόσο πάνω σε μια Σφίγγα, όπου για να περάσει θα χρειαστεί να απαντήσει σωστά στην ερώτησή της. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι πολλαπλών‐επιλογών ή τύπου πίνακα και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας και κατηγορίας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καταφέρει ο παίκτης να βρει την έξοδο από το λαβύρινθο. Στο ομαδικό μέρος του παιχνιδιού, οι παίκτες μπορούν να συναντηθούν και να συνεχίσουν από κοινού την προσπάθεια στα μονοπάτια να απαντήσουν σωστά στα
αινίγματα των Σφιγγών και να βρουν τελικά την έξοδο. Το ερευνητικό ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο η χρήση ενός τέτοιου ψυχαγωγικού παιχνιδιού με εκπαιδευτικό προσανατολισμό μπορεί να βοηθήσει την διαδικασία μάθησης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.