Γεννήτορες παιχνιδιών για εκπαιδευτικά παιχνίδια ρόλων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-04-05Συγγραφέας
Καγιά, Ζαχάρω
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η σύγκριση διαφορετικών περιβαλλόντων για τη δημιουργία συγκεκριμένου τύπου παιχνιδιού για σκοπούς εκπαίδευσης.
Αρχικά γίνεται μία αναφορά στα παιχνίδια και τη σημασία τους στην εκπαίδευση καθώς επίσης και στους γεννήτορες παιχνιδιών (προγράμματα που παράγουν παιχνίδια μετά την εισαγωγή δεδομένων από τον εκπαιδευτή). Στη συνέχεια παρουσιάζονται έξι περιβάλλοντα, το GameMaker, το BranchTrack, το Moodle, το Twine 2.0, το Scratch 2.0 και το FlashDevelop. Το κάθε ένα από αυτά έχει επιλεχθεί για διαφορετικό σκοπό. Tο GameMaker επιλέχθηκε λόγω της δυνατότητας δημιουργίας γεννήτορα παιχνιδιών, ενώ το BranchTrack και το Twine 2.0 γιατί είναι εργαλεία για τη δημιουργία τέτοιου είδους παιχνιδιών. Το Moodle επιλέχθηκε γιατί αρκετοί εκπαιδευτές το χρησιμοποιούν για τη δημιουργία μαθημάτων και για την εξ αποστάσεως μάθηση. Το Scratch 2.0 επιλέχθηκε γιατί αρκετοί εκπαιδευτικοί το χρησιμοποιούν τόσο για εκπαίδευση των μαθητών όσο και για τη δημιουργία παιχνιδιών. Τέλος το FlashDevelop επιλέχθηκε για τους εκπαιδευτές που έχουν γνώσεις προγραμματισμού.
Για το σκοπό της διατριβής έχει επιλεχθεί ένα διαδραστικό παιχνίδι πολλαπλών ερωτήσεων –παιχνίδι ρόλων και ένα σενάριο για να γίνεται η σύγκριση των περιβαλλόντων πιο σωστά. Σκοπός του εκπαιδευόμενου είναι να επιλέξει τις κατάλληλες απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν για να φέρει εις πέρας το πρόβλημα στην καθορισμένη χρονική στιγμή. Η κάθε απάντηση καθορίζει και την επόμενη ερώτηση, δηλαδή ανάλογα με την ερώτηση που δίνει ο εκπαιδευόμενος ακολουθεί η αντίστοιχη ερώτηση κ.ο.κ. μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα εκπαιδευτικά παιχνίδια και στο δεύτερο για τους γεννήτορες παιχνιδιών. Έπειτα τα επόμενα έξι κεφάλαια παρουσιάζουν τα αντίστοιχα περιβάλλοντα που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Για το κάθε ένα γίνεται μια σύντομη περιγραφή και δίνεται η διαδικασία που πρέπει να προβεί ο εκπαιδευτής για να φτιάξει ένα παιχνίδι Στη συνέχεια παρουσιάζονται κάποια στιγμιότυπα από το παιχνίδι, τα θετικά και αρνητικά στοιχεία που αντιμετωπίστηκαν κατά τη δημιουργία του παιχνιδιού και τέλος τα συμπεράσματα. Στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μία μικρή σύνοψη των αποτελεσμάτων καθώς και τα συμπεράσματα που εξάχθηκαν από τη συγκεκριμένη διατριβή.