Ποιότητα υπηρεσιών χειρουργικής κλινικής ιδιωτικής πολυκλινικής της Θεσσαλίας
Abstract
Εισαγωγή: Tο επίπεδο ικανοποίησης των χρηστών θεωρείται απαραίτητος δείκτης ποιότητας σε οποιαδήποτε υπηρεσία παροχής υπηρεσιών υγείας
Σκοπός: Ήταν η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών μιας ιδιωτικής χειρουργικής κλινικής κα η συσχέτισή της με κοινωνικοδημογραφικούς παράγοντες.
Μέθοδος: Η παρούσα μελέτη διεξήχθη στο νομό Λάρισας, σε ιδιωτική πολυκλινική της πόλης και συμπεριέλαβε 100 ασθενείς. Για την αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών της Χειρουργικής Κλινικής χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο SERVQUAL, με 7βαθμη κλίμακα likert, τροποποιημένο ώστε να αξιολογεί τις νοσοκομειακές υποδομές και το προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε στο p=0,05.
Αποτελέσματα: Η ικανοποίηση κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα σε όλες τις διαστάσεις του servqual. Η διάσταση «ασφάλεια» είχε κατά μέσο όρο την υψηλότερη βαθμολογία (6,62±0,45) και ακολουθούσε η ανταπόκριση με 6,56±0,55. Η χαμηλότερη μέση βαθμολογία σημειώθηκε στη διάσταση «ενσυναίσθηση» (6,43±0,62). Οι ασθενείς θα ήθελαν να νοσηλευτούν στο μέλλον στην ίδια κλινική (6,60±0,68) και συνέστηναν την κλινική σε φίλους και συναδέλφους (6,58±0,74). Οι έγγαμοι δήλωσαν περισσοτερο ικανοποιημένοι με την υλικοτεχνική υποδομή και την ασφάλεια, με οριακά στατιστικά σημαντική διαφορά από τους άγαμους (p=0,088 και p=0,066 αντίστοιχα).
Συμπεράσματα: H ικανοποίηση των ασθενών της χειρουργικής κλινικής κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα σε όλες τις διαστάσεις του servqual. Οι ασθενείς της χειρουργικής κλινικής και ιδιαίτερα οι έγγαμοι, δείχνουν να εμπιστεύονται απόλυτα τις υπηρεσίες της κλινικής