Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαφειροπούλου, Μαρία
dc.contributor.authorΦρεγγίδου, Ελισάβετ
dc.contributor.otherFreggidou, Elisavet
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-29
dc.date.accessioned2016-03-30T07:34:46Z
dc.date.available2016-03-30T07:34:46Z
dc.date.copyright2016-01
dc.date.issued2016-03-30
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2016/00045el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2261
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των μονάδων υγείας ΠΕΔΥ σε επίπεδο ενός επαρχιακού νομού. Απώτερος στόχος ήταν αφενός η εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα του νέου δικτύου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και αφετέρου ο εντοπισμός κενών ή δυσλειτουργιών και του αντίκτυπου των μη εφαρμοσθεισών διατάξεων του Ν.4238/14 στον προσανατολισμό του ασθενή, με γνώμονα τη δημιουργία μονάδων υγείας υψηλών προδιαγραφών που να ανταποκρίνονται επαρκώς στις ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Υλικό-μεθοδολογία: Για τη συλλογή των απαραίτητων πρωτογενών δεδομένων δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο ύστερα από εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση. Η έρευνα διεξήχθη, δια της τυχαίας δειγματοληψίας, τη χρονική περίοδο από Ιούνιο έως και μέσα Αυγούστου 2015 και το δείγμα αποτελείτο από 181 άτομα, ηλικίας άνω των 18 ετών, που ήταν χρήστες των υπηρεσιών της μονάδας υγείας ΠΕΔΥ Κιλκίς κατά το τελευταίο έτος. Αποτελέσματα: Το επίπεδο συνολικής ικανοποίησης (48,6%) βρέθηκε εμφανώς χαμηλότερο σε σχέση με παρόμοιες έρευνες, με τη μονάδα υγείας ΠΕΔΥ να βρίσκεται στη δεύτερη θέση προτίμησης δομών ΠΦΥ. Κατόπιν διενέργειας πολυμεταβλητής γραμμικής παλινδρόμησης βρέθηκε ότι: α) η αύξηση της βαθμολογίας ικανοποίησης από τον χρόνο αναμονής ραντεβού και εξέτασης σχετίζονταν με τους έγγαμους, β) η αύξηση της βαθμολογίας ικανοποίησης από τους ιατρούς σχετίζονταν με την αύξηση της ηλικίας και τη μείωση του μορφωτικού επιπέδου και γ) η αύξηση της βαθμολογίας συνολικής ικανοποίησης σχετίζονταν με την αύξηση της ηλικίας, την αύξηση της βαθμολογίας ικανοποίησης από τους χρόνους αναμονής, την αύξηση της βαθμολογίας ικανοποίησης από τους ιατρούς και την αύξηση της συχνότητας σύστασης της μονάδας σε οικεία πρόσωπα. Στο πλαίσιο της δικτύωσης βρέθηκε ανεπαρκής διασύνδεση τόσο μεταξύ των ομοειδών επιπέδων φροντίδας εντός και εκτός του δικτύου όσο και στα ανώτερα επίπεδα φροντίδας, μειωμένη συχνότητα χρήσης της μονάδας, στροφή των χρηστών σε ιδιωτικές δομές ΠΦΥ και ελλιπής πληροφόρηση σχετικά με τους δικαιούχους των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας της μονάδας. Συμπεράσματα: Διαπιστώνεται σαφές περιθώριο βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας της μονάδας που αναδεικνύει την ανάγκη δράσεων σε δύο στοχευμένους άξονες: α) εγκαθίδρυση νέου ασθενοκεντρικού δικτύου ΠΦΥ μέσω της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος και στις ιδιωτικές δομές με ιστό διασύνδεσης τον οικογενειακό ιατρό και μοντελοποίηση της πορείας του ασθενούς με έμφαση στην πρόληψη και την αυτοφροντίδα, την περαιτέρω μηχανογράφηση των υπηρεσιών, τις δράσεις ενημέρωσης των χρηστών και τη διείσδυση σε κενά της αγοράς υγείας και β) δημιουργία σχετικού μοντέλου αξιολόγησης του νέου δικτύου βασιζόμενου στον συνδυασμό ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών ώστε να λαμβάνει υπόψη του μακροσκοπικά, εξατομικευμένα και συστημικά την κάθε δομή υγείας.el_GR
dc.format.extent186 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.titleΔιερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών απο τις παρεχόμενες υπηρεσίες της μονάδας υγείας Π.Ε.Δ.Υ. του Νομού Κιλκίςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim: The aim of the present study was to investigate the degree of patients’ satisfaction by the provided services of primary health care units at a provincial level. The ulterior target was, on the one hand, to export conclusions about the effectiveness of the recently established primary health care net and, on the other hand, to identify gaps or malfunction and the impact of non-applied provisions of the law 4238/14 to the patient orientation, concentrating at the establishment of high-standard health units capable of fulfilling sufficiently the needs of current reality. Material and method: In order to collect the needful primordial data, a questionnaire was constructed after an extensive bibliographic review. The study was conducted, through random sampling, during the period from June to the15th of August 2015 and the sample consisted of 181 participants, aged over 18 years old, who had used the provided services of the primary health care unit PEDY Kilkis during the previous year. Results: The level of total satisfaction (48,6%) was found discretely lower compared to that of other similar studies while the under investigation health unit of PEDY possess the second position, in order of preference, among the spectrum of primary health structures. The performed multivariate linear data analysis showed findings as below: a) increased score of satisfaction by waiting times for appointment and examination was related to the married, b) increased score of satisfaction by doctors was related to increased age and decreased educational level and c) increased score of total satisfaction was related to increased age, increased score of satisfaction by waiting times, increased score of satisfaction by doctors and increased recommendation’ frequency to familiar people. Regarding to the established health net, it was noted inadequate connection among similar levels of care, within the net either outside of it, or higher levels, infrequent use of the health unit, users’ preference to private primary health care and defective information concerning the actual beneficiaries of the services provided by the health unit. Results: There is a pain margin improving the quality of the provided services by the health unit that highlights the necessity of acting at two targeted axes: a) establishing a new patient-oriented primary health care net interconnected by family doctors and a route model of the patient focused at prevention, self-care, further computerization of the health services, informative campaigns for the users and entrance to new health market areas and b) creating an evaluation model based at combinations of quantitative and qualitative indicators so as to take into account the current health units in a macroscopic and systemic manner.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record