Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επικοινωνία και Δημοσιογραφία (ΕΛΛ) / Communication and New Journalism (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επικοινωνία και Δημοσιογραφία (ΕΛΛ) / Communication and New Journalism (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η δυναμική της δημοσιογραφίας στον επαναπροσδιορισμό του τουριστικού προϊόντος σε περίοδο κρίσης - Η περίπτωση της Κύπρου

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΔΜ-2016-00016.pdf (3.397Mb)
    Date
    2016-03-29
    Author
    Ασλανίδου, Αναστασία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η κρίση του χρηματοπιστωτικού τομέα στην Κύπρο το 2013 και ιδιαίτερα η μνημονιακή λύση του ‘κουρέματος’ των καταθέσεων έχουν επηρεάσει δυσμενώς την εμπιστοσύνη των τουριστών και επενδυτών, καθώς και την εικόνα της Χώρας διεθνώς. Η εξέλιξη αυτή είχε άμεση επίπτωση στην τουριστική βιομηχανία η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικούς πυλώνες της οικονομίας της Κύπρου, με ουσιαστική συμβολή στον καθορισμό του βιοτικού επιπέδου του πληθυσμού του νησιού. Η δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ γενικότερα, ιδιαίτερα στις μέρες μας με τα ραγδαίως εξελισσόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποκτούν σταδιακά μια νέα δυναμική στον επιχειρηματικό κόσμο όσον αφορά την εμπορία (marketing) οποιουδήποτε προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου και του τουριστικού, και η οποία λαμβάνει μία εντελώς νέα προσέγγιση μέσα σε ένα ανταγωνιστικό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της δυνατότητας χρησιμοποίησης της δημοσιογραφίας (παραδοσιακής και νέας) καθώς και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο ενίσχυσης των τουριστικών ροών προς τη χώρα, κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, Γίνεται προσπάθεια εξεύρεσης της κοινής συνισταμένης των χαρακτηριστικών και στοιχείων των δύο πεδίων, της δημοσιογραφίας/επικοινωνίας και της τουριστικής βιομηχανίας, η οποία να οδηγεί στη μεγιστοποίηση της θετικής συμβολής τους προς την κατεύθυνση της απάμβλυνσης των αρνητικών επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Επιπλέον διερευνάται η τυχόν ανάγκη ανάπτυξης μιας νέας δημοσιογραφικής πρακτικής η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο για τη στρατηγική διαχείρισης της κρίσης και την αποκατάσταση της εικόνας της Κύπρου, με βάση τον διάλογο με τον υποψήφιο πελάτη/ τουρίστα τόσο μέσω των παραδοσιακών ΜΜΕ όσο και με τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η μελέτη βασίζεται στην ποιοτική έρευνα με τη μέθοδο της εις βάθος ημιδομημένης προσωπικής συνέντευξης με εμπειρογνώμονες στα δύο πεδία, του Τουρισμού και της Δημοσιογραφίας/ Επικοινωνίας. Η χρήση της συγκεκριμένης ερευνητικής μεθόδου διασφαλίζει την άμεση προσέγγιση του θέματος και συγχρόνως διευκολύνει την ανάδυση σχέσεων και συσχετισμών μεταξύ των κοινωνικών δομών και διαδικασιών των δύο πεδίων. Ιδιαίτερη έμφαση αποδίδεται στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της σχέσης μεταξύ δημοσιογραφίας/ επικοινωνίας και τουρισμού μέσω της πλαισίωσης της έρευνας με θεωρητική ακαδημαϊκή προσέγγιση τόσο του κοινωνιολογικού φαινομένου του τουρισμού, όσο και της καθ’ εαυτό ερευνητικής προσπάθειας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2254
    Collections
    • Επικοινωνία και Δημοσιογραφία (ΕΛΛ) / Communication and New Journalism (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013