Show simple item record

dc.contributor.advisorΣίσκου, Όλγα
dc.contributor.authorΣταμάτη, Πηνελόπη
dc.contributor.otherStamati, Penelopi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-01
dc.date.accessioned2016-03-08T08:16:08Z
dc.date.available2016-03-08T08:16:08Z
dc.date.copyright2015-12
dc.date.issued2016-03-08
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2015/00026el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2167
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός: Στόχος της μελέτης ήταν να αξιολογηθούν οι ηγετικές ικανότητες των Διοικητών των δημοσίων νοσοκομείων της Ελλάδας. Πρόσθετοι σκοποί ήταν η διερεύνηση της ανάπτυξης προγραμμάτων ηγεσίας καθώς και η εφαρμογή ή μη του μοντέλου της επιχειρηματικής αριστείας στον υγειονομικό τομέα. Υλικό: Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ένα δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με κλειστές ερωτήσεις που στην πλειοψηφία τους είχαν τη μορφή της επτάβαθμης και πεντάβαθμης κλίμακας Likert. Μέθοδος: Η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε με τη συγκριτική αξιολόγηση των δύο ερωτηματολογίων των δύο υποενοτήτων του κάθε ερωτηματολογίου: Leadership Development και Leadership and Change Management Questionnaire των διαστάσεων: ηγεσίας και ανθρώπινου δυναμικού και η διερεύνηση των παραγόντων που την επηρεάζουν. Συνολικά 184 ανώτερα διοικητικά στελέχη συμμετείχαν στη μελέτη από όλα τα δημόσια νοσοκομεία των επτά Υγειονομικών Περιφερειών της Ελλάδος. Επιπρόσθετα, δημογραφικά, επαγγελματικά στοιχεία, όπως είδος ΥΠΕ, είδος νοσοκομείου, θέση, διεύθυνση, φύλο, εθνικότητα, οικογενειακή κατάσταση, ειδική εκπαίδευση, χρόνια εμπειρίας, συλλέχθηκαν προς μελέτη. Χρησιμοποιώντας κάθε μία από τις παραμέτρους των δύο ερωτηματολογίων σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα στοιχεία, ή με ένα συνδυασμό αυτών, πραγματοποιούνται συσχετίσεις των επιμέρους μεταβλητών. Αποτελέσματα: Από τη μελέτη και επεξεργασία των στατιστικών συσχετίσεων προέκυψε ότι το 88,1% (SD: 0,84) των διοικητών και των διευθυντών θεωρούν ως περισσότερο επιθυμητές τις ηγετικές ικανότητες, ως προτεραιότητα στα προγράμματα ανάπτυξης ηγεσίας, καθώς αυτές αποτελούν την πιο ελκυστική και αποτελεσματική μέθοδο για αύξηση της αποδοτικότητας και επιπλέον τη διαχείριση επικοινωνίας και σχέσεων (83,1% - SD: 0,82), μια προϋπόθεση για επιτυχή οργάνωση και διοίκηση δημόσιων μονάδων υγείας. Επίσης, το 78,8% (SD:0,93) των διοικητών θα επιθυμούσαν στρατηγικές παραμέτρους μέσω των προγραμμάτων ηγεσίας που να προσδιορίζουν την αποτελεσματικότητα των νοσοκομείων και οι εντολές μηνυμάτων να δίνονται από τους Διοικητές (72,3% - SD:0,93), Τέλος, ως προς την εφαρμογή της επιχειρηματικής αριστείας, το 81,5% (SD: 0,85) των στελεχών θα επιθυμούσαν την αναγνώριση προσπαθειών των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα των νοσοκομείων, αναπτύσσοντας σαφείς προσδοκίες για κάθε τμήμα (72,8% - SD: 0,71). Συμπεράσματα: Παρόλο, που τα διοικητικά στελέχη είναι υπέρ της μελλοντικής εφαρμογής ανάπτυξης προγραμμάτων ηγεσίας και εφαρμογής της επιχειρηματικής αριστείας ως προς την ηγεσία και το ανθρώπινο δυναμικό, προκύπτει ότι οι διοικητές δείχνουν ελάχιστη εμπιστοσύνη στο δυναμικό εργαλείο αλλαγής EFQM. Μελλοντικές προτάσεις μέσω των προγραμμάτων ηγεσίας, κρίνονται απαραίτητες, ώστε να στεφθεί από επιτυχία η μεταρρυθμιστική προσπάθεια. Η ανάπτυξη προσδοκιών για κάθε τμήμα νοσοκομείου, ο καθορισμός προτεραιοτήτων, η ανάγκη επικοινωνίας, η ευαισθητοποίηση της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, η ανάπτυξη στρατηγικών στόχων του συστήματος, η αναπαραγωγή προγραμμάτων ηγετικών ικανοτήτων και τέλος, η βελτίωση ποιότητας των υπηρεσιών και το σύστημα πληροφοριών για τους διευθυντές, προτείνονται ως απαραίτητες συνιστώσες προς την επιτυχία του εγχειρήματος.el_GR
dc.format.extent171 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΗγεσία -- Δημόσια νοσοκομεία -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectLeadership -- Public hospitals -- Greeceel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των ηγετικών ικανοτήτων των διοικητών των δημόσιων νοσοκομείων στην Ελλάδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim: The aim of the study was to assess the leadership competencies of healthcare executives of the public hospitals in Greece. Additional objectives were to investigate the leadership development programs as well as the implementation or not of the model of business excellence in the health sector. Material: The collection of data took place in a structured electronic questionnaire with closed questions which mostly took the form of seven and fifth Likert scale. Method: The investigation was performed by benchmarking of the two questionnaires of the two subsections or each questionnaire: Leadership Development and Leadership and Change Management Questionnaire dimensions: leadership and human resources and investigate the factors that influence it. A total of 184 healthcare executives participated in the study from all public hospitals of seven Regional Health Directories. Additionally data, demographic, professional data, like; kind of Regional Health Directory, kind of hospital, location, address, sex, nationality, marital status, special education, years of experience, were collected for study. Multiple regression analyses and analyses of t-tests were conducted using parameters of both questionnaires in conjunction with other elements, or a combination of others. Results: The study and the process of statistical correlations showed that the 88,1% of the healthcare leaders and directors, consider as more desirable leadership ability the leadership competencies, as a priority in leadership development programs, given that the leadership competencies constitute the most attractive and affective method to increase the efficiency, as well as the managing communication and relations (83,1% - SD: 0,82), a prerequisite for successful organization and administration of public health units. Also, the 78,8% (sd:0,82) of executives, would like strategic parameters through leadership programs to determine the efficiency of hospitals and the messaging commands given by the health executives (7,3% - SD: 0,93). Lastly, as far as the application of business excellence is concerned, the 81,5% (SD : 0,85) of executives would like recognition of efforts of employees at all levels of hospitals, developing clear expectations for each section (72,8% - SD: 0,71). Conclusions: The healthcare executives, although are in favor of the future implementation of leadership development programs and the implementation of business excellence in terms of leadership and human resources, showed that the managers show little confidence in the potential EFQM change tool. Future proposals through leadership programs, are considered essential to successful reform step. Growth expectations for each hospital department, the setting of priorities, the need for communications, the awareness of the health and safety or workers, the development of strategic goals of health system, the breeding of leadership programs competencies, and finally, the improving health quality of services and the information system for the executives, proposed as essential components for the success of the venturing.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record