Μάρκετινγκ και παροχή υπηρεσιών - μελέτη εθνικού αρχαιολογικού μουσείου
Abstract
Το μάρκετινγκ είναι ένας ευρύς ορισμός και έχει ένα ευρύ φάσμα και πεδία που μπορεί να εφαρμοστεί. Θεμελιώδες σημείο αναφοράς του είναι η συναλλαγή. Οι αρχές και οι μέθοδοι του μπορούν να εφαρμοστούν επωφελώς σε κάθε ανθρώπινη κοινωνική και οικονομική συναλλαγή. Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί παροχής υπηρεσιών εκτός του ότι θα πρέπει να είναι κερδοφόρες πρέπει να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, ώστε μέσα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον να διατηρήσουν ικανοποιημένους τους πελάτες τους, ικανοποιώντας συνεχώς τις προσδοκίες τους, δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό δεσμό με αυτούς.
Ένας πολιτιστικός οργανισμός όπως είναι το δημόσιο μουσείο προσφέρει ένα «προϊόν» πολιτισμού σε ένα ευρύ κοινό. Η εφαρμογή του μάρκετινγκ αφορά στον εντοπισμό των διαφόρων κατηγοριών των επισκεπτών του, όπως χώρας προέλευσης, κουλτούρας, ηλικίας και μορφωτικού επιπέδου και στην προβολή μιας ισχυρής και ελκυστικής εικόνας. Το βασικό ερώτημα είναι πως η παραγωγή των παρεχομένων υπηρεσιών δημιουργεί παραγωγή συγκεκριμένων εμπειριών για τους επισκέπτες του.
Η παρούσα διατριβή έχει σκοπό την διερεύνηση των προσδιοριστικών παραγόντων ικανοποίησης των παρεχομένων υπηρεσιών από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. στους επισκέπτες του, την διατήρηση των επισκεπτών του, την προσέλκυση νέων επισκεπτών και την ικανοποίηση των προσδοκιών τους μέσα από την εμπειρία της επίσκεψης.
Πραγματοποιήθηκε έρευνα με αντικείμενο την ικανοποίηση των επισκεπτών από την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Η μέθοδος προσέγγισης ήταν η ποσοτική έρευνα με την συλλογή πρωτογενών στοιχείων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 143 επισκέπτες. Το ερωτηματολόγιο ήταν δομημένο με ερωτήσεις «κλειστού τύπου» βάση των διαστάσεων του μοντέλου Servqual. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι βασικές διαστάσεις του μοντέλου επηρεάζουν θετικά την ικανοποίηση του επισκέπτη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την θετική διάδοση και την επανάληψη της επίσκεψης.