Η πιστωτική πολιτική των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων πρίν και μετά την οικονομική κρίση (περίοδος μελέτης 2004-2012)
Abstract
Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, διερευνήθηκε, σε θεωρητικό και σε εμπειρικό επίπεδο, η σχέση μεταξύ της παρεχόμενης πίστωσης και της διαχείρισης των πιστώσεων αλλά και ο τρόπος αξιολόγησης της θέσης μιας επιχείρησης. Πίστωση είναι ένας φυσικός τρόπος βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης, που προκύπτει από τις συνήθεις επιχειρηματικές συναλλαγές. Η παροχή της πίστωσης συνδέεται άμεσα με την πιστωτική πολιτική, ο καθορισμός της οποίας αφορά των καθορισμό των πιστωτικών όρων (διάρκεια πίστωσης, επιτόκιο έκπτωσης, διάρκεια χορήγησης επιτοκίου έκπτωσης).
Η πιστωτική πολιτική επιδρά τόσο θετικά όσο και αρνητικά στις πωλήσεις και την κερδοφορία και οι διοικήσεις των επιχειρήσεων καλούνται να βρουν εκείνην την πιστωτική πολιτική που τις μεγιστοποιεί, ενώ είναι απαραίτητη η γνώση της από τους υπαλλήλους των εταιριών και κυρίως από τους πωλητές τους. Στην εργασία αυτή λοιπόν, έγινε προσπάθεια ανάλυσης της έννοιας της επιχείρησης και του μεγέθους της καθώς επίσης και των χρηματοοικονομικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών που επηρεάζουν άμεσα την θέση μιας επιχείρησης. Επιπλέον, αναλύθηκαν οι παράγοντες της τραπεζικής πιστωτικής ανάπτυξης, τα χαρακτηριστικά της πιστωτικής πολιτικής αλλά και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις. Τέλος το εμπειρικό κομμάτι της παρούσας ανάλυσης αφορά κυρίως την μελέτη εταιριών του δείγματός μας με βάση την ανάλυση των αριθμοδεικτών.